8 گیاه مناسب برای اتاق خواب شما و دلیل آن

گیاه مناسب برای اتاق خواب

گیاهان آپارتمانی چیزی فراتر از تزئین در آپارتمان ها و با اداره جات هستند. این کمکی های طبیعی خانگی میزان دی اکسید کربن و آلودگی را کاهش می دهند و هنگام انجام کار بسیار زیبا به نظر می رسند. اما آیا می دانید که وجود برخی گیاهان در اتاق خواب شما در واقع می تواند به شما کمک کند تا بهتر از قبل بخوابید … در ادامه ما به معرفی 8 گیاه مناسب برای اتاق خواب شما میپردازیم ، این مقاله شگفت انگیز را از دست ندهید.

 

گل و گیاه مناسب برای اتاق خواب شما

 

1- Lavender یا اسطوخودوس

 

گیاه مناسب برای اتاق خواب

 

ثابت شده است که اسطوخودوس فشار خون و ضربان قلب را کاهش می دهد. بنابراین قرار دادن یک گیاه اسطوخودوس در کنار تخت شما می تواند باعث شود بوی آرام بخش آن را استشمام کنید و در حالی که به خواب می روید ، می تواند به خواب خوب شبانه کمک کند.

 

2- یاس یا Jasmine

گل و گیاه مناسب برای اتاق خواب شما

گل و گیاه مناسب برای اتاق خواب شما

 

یاس گیاه جذابی ایجاد می کند ، اما چیزی فراتر از یک چهره زیبا است. طبق یک مطالعه در آلمان ، رایحه گل یاس در واقع کیفیت خواب شما را بهبود می بخشد و با نگرش بهتر و اضطراب کمتر احتمال بیدار شدن شما را افزایش می دهد.

همچنین بخوانید : معطرترین گل ها به گفته باغبان ها

 

3- لیلیوم صلح یا Peace Lily

گل و گیاه مناسب برای اتاق خواب شما

گل و گیاه مناسب برای اتاق خواب شما

 

 

لیلیوم صلح به دلیل زیبایی زیبا و نیازهای مراقبت از آن بسیار دوست داشتنی است ، اما این یک گل فروق العاده است که گویی اتاق خواب شما را هوشمند میسازد و در واقع توانایی کاهش تعداد میکروب ها در هوای خانه شما را دارد  که به نوبه خود می تواند علائم آلرژی را تسکین دهد و خس خس سینه  و خشکی و خارش گلو را از بین می برد.

همچنین مطالعه کنید : کاشت و نگهداری لیلیوم آسیایی

 

4- Aloe Vera یا آلوئه ورا

گیاه مناسب برای اتاق خواب

گیاه مناسب برای اتاق خواب

 

آلوئه ورا از مدت ها قبل به دلیل توانایی در بهبود سوختگی و جوش ها شناخته شده است ، اما دارای یک خاصیت مخفی دیگر برای سلامتی است: کیفیت بهتر هوا را ارتقا می دهد. آلوئه ورا به جای روز در شب اکسیژن ساطع می کند و باعث تقویت هوای اطراف می شود که می تواند به نفع خواب شما باشد. به علاوه ، این گیاه نسبت به غفلت شما در نگهداری ، مقاوم است و این گزینه خوبی برای صاحبان گیاهان خانگی تازه وارد است.

 

5- Valerian یا سنبل الطیب

 

گیاه مناسب برای اتاق خواب

 

 

استنشاق رایحه شیرین گل سنبل الطیب ، طبق یک مطالعه ، ممکن است به شما کمک کند تا سریعتر بخوابید و مدت بیشتری بخوابید. اگر می خواهید یک گیاه سنبل الطیب را در اتاق خواب خود نگه دارید ، مطمئن باشید که حداقل شش ساعت در روز نور خورشید می گیرد – برای سالم ماندن به آفتاب کامل نیاز دارد.

 

6- پیچک انگلیسی

گیاه مناسب برای اتاق خواب

 

پیچک انگلیسی  می تواند به عنوان یک انتخاب عجیب برای باغبان های داخل منزل ، خزنده نمای ساختمانهای قدیمی آجری باشد ، اما دلیل خوبی برای نگه داشتن این پوشش زمین در اتاق خواب شما وجود دارد. پیچک فقط در عرض چند ساعت می تواند به شدت کپک موجود در هوا را کاهش دهد ، این خبر خوبی برای مبتلایان به آلرژی است که در جستجوی خواب بهتر هستند. اگر به دلیل دیگری نیاز دارید ، پیچک انگلیسی یک گیاه بخشنده است که فقط در معرض نور خورشید باید باشد.

مطالب مرتبط : انواع گل های چهار فصل در گلدان یا باغ

 

7- گل مروارید ژربرا

گل و گیاه مناسب برای اتاق خواب

گل و گیاه مناسب برای اتاق خواب

 

ابونه های ژربرا در طول روز رنگ شاد دارند و شب ها اکسیژن ساطع می کنند و سموم و دی اکسید کربن را از هوا جذب می کنند. این گلها مدتهاست به افرادی که از آپنه خواب و آلرژی رنج می برند توصیه می شود. اگرچه گلهای گل ژربرا بیش از سایر گیاهان تقویت كننده خواب نیاز به نگهداری دارند ، اما فوایدی كه آنها می دهند باعث می شود مراقبت های اضافی ارزش آن را داشته باشد.

برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنیم به مقاله گل ژربرا و نکاتی در مورد کاشت و نگهداری و پرورش ژربرا مراجعه نمایید.

 

 

8- رزماری یا Rosemary

 

رزماری دارای رایحه ای قوی و سرحال است که به عنوان کاهش دهنده اضطراب و استرس شناخته می شود ، کیفیتی که می تواند ساعاتی را که در خواب می گذرانید آرام تر و راضی کننده تر کند. یکی از آنها را حتما در اتاق خواب خود نگه دارید، در برخی از کشورها هنگام تهیه شام یک یا دو شاخه برای غذاهای متنوع پخته میشود.

برای خرید انواع محصولات متنوع ما به صفحه خرید آنلاین گل و گیاه مراجعه کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *