نحوه پرورش گل شقایق شرقی Oriental Poppy

گل شقایق شرقی

پرورش گل شقایق شرقی Oriental Poppy

خشخاش شرقی یا گل شقایق شرقی (Papaver orientale) گلهای چند ساله علفی با شکوفه های بزرگ و رنگی روشن هستند که گلبرگ هایی یادآور کاغذ کرپ دارند. این گیاهان در بهار شاخ و برگهای جذابی دارند. آنها فقط یکی از انواع مختلف خشخاش هستند، گروهی از گیاهان که به دلیل سهم خود در زمینه صنایع دستی، دارو، غذا و محوطه سازی شناخته شده اند.

گلهای شقایق شرقی که معمولاً پیدا می شوند، نارنجی (به عنوان مثال، “شاهزاده نارنجی”) و قرمز (به عنوان مثال، “لیبمر”) هستند. اما بسیاری از ارقام وجود دارند و انواع رنگها را ارائه می دهند. گلبرگ های شکوفه معمولاً یک لکه تیره در پایه آنها وجود دارد. جوانه های بزرگ در ابتدا سر تکان می دهند، اما با باز شدن گلها سر خود را بالا می آورند.

همچنین بخوانید: گل مناسب برای بالکن جنوبی

برگهای بزرگ، خار خار مانند شقایق شرقی، پوستی کم عمق، لوب دار و به رنگ سبز غنی هستند و زیبایی را در نوع خود ارائه می دهند. برگ ها محکم بسته بندی شده اند و ساقه های گل آن سفت و کرک دار است و شقایق شرقی را به گل بریده خوبی تبدیل می کند. غلافهایی که موفق به گلها می شوند از کیفیت تزئینی نیز برخوردار هستند و برای کاردستی نیز خشک می شوند.

هنگام کاشت خشخاش شرقی توجه داشته باشید که به طور معمول از بذر کاشته میشود و در بهار یا پاییز کاشته می شود. آنها سریع رشد میکنند و شکوفا می شوند و در عرض چند روز  با گرم شدن هوا در بهار جوانه می زنند. شکوفه های شکوهمند آنها تماشایی اما کوتاه است، سپس کل گیاه شروع به مردن می کند.

 

نام گیاه شناسی  Papaver orientale
نام مشترک  خشخاش شرقی، شقایق شرقی
نوع گیاه  گل چند ساله علفی
اندازه بالغ  1 تا 3 فوت قد، 1 تا 2 فوت عرض
قرار گرفتن در معرض آفتاب  خورشید کامل
نوع خاک  رطوبت بارور، زهکشی شده، متوسط
pH خاک  خنثی (6.5 تا 7.0)
زمان  بهار تا اوایل تابستان
رنگ گل  نارنجی، قرمز، صورتی، بنفش، سفید، هلویی، آلبالویی و …
مناطق مقاومت  3 تا 9 (USDA)
منطقه بومی  آسیا
سمیت  سمی است

 

گل شقایق شرقی

 

مراقبت از گیاه خشخاش شرقی گل شقایق شرقی

برای محافظت از زمستان چند سال اول اطراف خشخاش های شرقی مالچ بزنید. اکثر انواع آن خوشه ای هستند. بهتر است که آنها را با بذر تکثیر کنید تا پیوند زیرا کلوخه ها دوست دارند تنها بمانند.

شاید این مطلب را دوست داشته باشید: چگونه گل زنبق Siberian را پرورش دهیم؟

 

نور مناسب گل شقایق یا خشخاش شرقی

به شقایق های شرقی خود آفتاب کامل بدهید. این امر نه تنها باعث گلدهی بهتر می شود بلکه احتمال آلودگی کپک پودری را که مشکل احتمالی این گیاهان است کاهش می دهد.

 

خاک مناسب گل شقایق یا خشخاش شرقی

شقایق شرقی را در خاکی با زهکشی خوب و غنی شده با کمپوست پرورش دهید. PH خنثی تا کمی اسیدی را ترجیح می دهد. پوسیدگی ریشه می تواند در خاکی رخ دهد که به خوبی تخلیه نشود.

 

آبیاری گل شقایق یا خشخاش شرقی

در طول دوره شکوفائی (از زمان تشکیل جوانه)، هر هفته 1 اینچ آب به شقایق شرقی بدهید. در غیر این صورت، وقتی خاک خشک است، آبیاری کنید اما به خصوص در زمان خواب آبیاری نکنید.

 

دما و رطوبت مناسب گل شقایق شرقی

شقایق شرقی در هر دما و رطوبت طبیعی در مناطق کاشت 3 تا 7 رشد می کند. برخی از ارقام برای مناطق تا 9 برچسب گذاری می شوند، اما به طور کلی، گیاه گرما و رطوبت زیاد را ترجیح نمی دهد.

 

کود مناسب گل خشخاش یا شقایق شرقی

در بهار از کود آهسته رهش استفاده کنید. به طور متناوب، خاک را با چای کمپوست یا کود، کود دهید.

مشاهده دسته بندی گل رز جاودان

گل شقایق شرقی

 

همچنین مطالعه کنید: چگونه گل ارکیده وندا را در داخل خانه پرورش دهیم

 

آیا خشخاش شرقی سمی است؟

شما احتمالاً غذاهایی را خریداری کرده اید که دارای هسته دانه خشخاش هستند و ممکن است تعجب کنید که آیا می توانید دانه ها را از خشخاش شرقی خود برداشت کرده و آن طعم را تولید کنید. با این حال، دانه های خشخاش که در آشپزی استفاده می شود، معمولاً از گیاهان خشخاش (Papaver somniferum) حاصل می شود. دانه های P. orientale شما ممکن است خوراکی باشند یا نباشند، اما انتظار نداشته باشید که طعم آنها مانند دانه های خشخاش باشد که در آن شیرینی مورد علاقه قهوه خانه از آن لذت می برید.

Papaver somniferum و بسیاری دیگر از گیاهان خشخاش سمی هستند، برخی از آنها بسیار سمی هستند، بنابراین فرض بر این است که Papaver orientale نیز سمی است و هیچ یک از گیاهان نباید بلعیده شوند. طبق سرویس Extension State Carolina North، Papaver orientale دارای خصوصیات سمی کم شدت است و تمام قسمت های گیاه ممکن است سمی باشد، از جمله آب میوه.

 

انواع گل شقایق شرقی

Papaver orientale ‘Livermere’: همچنین به نام ‘Beauty of Livermere’ است. گل سرخ قرمز 2 تا 3 فوت قد؛ مناطق مقاومت 3 تا 8
Papaver orientale ‘Bolero’: گل قرمز بنفش با چشم های بنفش. 1 تا 2 فوت قد؛ مناطق مقاومت 3 تا 8
Papaver orientale ‘Fireball’: شکوفه های نارنجی روشن، نیمه دو یا دوتایی. جمع و جور، فقط 1 فوت قد؛ مناطق مقاومت 3 تا 9
Papaver orientale ‘Princess Victoria Louise’: شکوفه های صورتی-بزرگ (6 تا 8 اینچی). 2 تا 3 فوت قد؛ مناطق مقاومت 3 تا 8
Papaver orientale ‘Patty’s Plum’: شکوفه هایی رنگ آلو. 2 تا 3 فوت قد؛ مناطق مقاومت 3 تا 8
خشخاش را می توان تقسیم کرد، لازم است این کار را هر 5 سال یک بار انجام دهید. تقسیم می تواند کمی چالش برانگیز باشد، به دلیل ریشه عمیق گیاه. بهتر است این کار را در اواخر تابستان انجام دهید. پس از گذشت شکوفه ها و ورود گیاه به خواب.

با احتیاط کل توده گیاهان را حفاری کنید، در عمق حفر کنید تا زیر پایه های طولانی قرار بگیرید. کلوخه را با برش عمودی از توده ریشه تقسیم کنید تا هر قسمت دارای یک یا چند چشم به علاوه مقداری ریشه و ساقه باشد. طوری بکارید که قسمت بالای آنها 3 اینچ زیر خط خاک باشد.

همچنین بخوانید: پرورش و نگهداری گل استکانی یا زنگوله ای

 

چگونه گل شقایق شرقی را از طریق بذر پرورش دهیم؟

کاشت مستقیم روش استاندارد برای پرورش خشخاش شرقی است. بذرها برای جوانه زدن به سرما احتیاج دارند، بنابراین بیشتر باغبانان بذر را در پاییز می کارند. وقتی که خاک پس از گرمای اواخر تابستان خنک شود. اگر آبکاری پاییز را از دست داده اید، می توانید بذرها را در بهار، حدود یک ماه قبل از آخرین سرما، بکارید.

خاک را بچرخانید تا صاف و عاری از سنگ باشد. بذرها را پراکنده کنید، سپس آنها را خیلی کم با خاک بپوشانید. آنها برای جوانه زنی به مقداری نور خورشید نیاز دارند. و این تمام کاری است که شما باید انجام دهید. طبیعت از بقیه مراقبت می کند. وقتی برف آب میشود و زمین در بهار گرم شود، بذرها جوانه زده و رشد خود را آغاز می کنند. محل کاشت را حتماً علامت گذاری کنید زیرا گیاهان را برای چندین ماه مشاهده نخواهید کرد و ممکن است فراموش کنید کجا آنها را کاشته اید.

 

خرید اینترنتی گل در تهران را با گل فروشی گل گندم تجربه کنید، برای مشاهده دسته بندی محصولات مانند دسته گل، تاج گل، سبدگل و… به صفحه اصلی ما مراجعه نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *