نحوه نگهداری گل سانسوریا

نحوه نگهداری گل سانسوریا

گل سانسوریا به انگلیسی Sansevieria  با ظاهری جالب توجه و ماندگاری زیاد ، ارزشمند است. اگرچه رایج ترین گونه به دلیل داشتن برگهای بلند و نوک تیز که به صورت صاف در گلدان قرار دارند ، به عنوان گیاه مار یا زبان مادرشوهر شناخته می شود ، اما سایر گونه ها از گل های فشرده رشد می کنند و فقط به اندازه 10 اینچ (4 سانتی متر) می رسند . زیرا با حداقل مراقبت رشد می کنند و سالها زندگی می کنند ، تقریباً به راحتی نمی میرند.

Sansevieria ، معروف به گیاهان مار ، نمونه های مقاومی هستند که نسبت به سایر گیاهان خانگی تحمل بیشتری نسبت به شرایط ناقص محیط دارند. یکی از آسانترین گیاهان در جهان برای مراقبت ، هر کسی می تواند با یکی از این گیاهان یک تکه گیاه سبز به فضای  خانه خود اضافه کند! (Sansevieria اخیراً به عنوان بخشی از تیره Dracaena طبقه بندی شده است).

آنها با داشتن مجموعه ای وحشی از تنوع و الگوی رشد در سراسر گونه ها ، رشد کندی دارند که در نور غیر مستقیم نیز رشد می کنند. با این حال ، این توانایی آنها برای زندگی در شرایط نوری بسیار کم است که آنها را محبوب کرده است ، آنها حتی قادر به زنده ماندن در برابر نور فلورسنت به تنهایی هستند. هنگام قرار دادن Sansevieria ، اطمینان حاصل کنید که در مسیر مستقیم منافذ هوا قرار ندارد و سعی کنید نقطه ای را انتخاب کنید که مقداری از نور غیر مستقیم را دریافت کند.

محصولی از گل گندم برای خرید این محصول بر روی گلدان سانسوریا کراواتی کلیک کنید.

 

نگهداری گل سانسوریا

سانسوریا  را در نور نسبتاً روشن یا فیلتر شده قرار دهید. مکان های خوب شامل یک نقطه در مقابل پنجره رو به شمال یا جلوی پنجره ای آفتابی و روشن است که توسط پرده ای پوشانده شده است. اگرچه گیاه نور کم را تحمل می کند ، اما نور شدید باعث رنگ آمیزی برگها می شود. با این حال ، نور شدید ممکن است باعث زرد شدن لبه های برگ شود.

علت زرد شدن برگ سانسوریا

تأمین رطوبت مناسب خاک (یا کمبود رطوبت) در مراقبت از یک سانسوریا مهم است. علت شماره یک زردی برگ ها در بین گیاهان سانسوریا ، آبیاری زیاد است. Sansevieria اساساً از غفلت رشد می کند – آنها برای زنده ماندن به آب زیادی احتیاج ندارند. فقط زمانی آبیاری کنید که 50٪ سطح خاک خشک باشد.  Sansevieria شما “پا خیس” را دوست ندارد ، زیرا این می تواند منجر به پوسیدگی ریشه و در نهایت مرگ سانسوریا شما شود.

 

همچنین بخوانید : گل مناسب برای بالکن جنوبی

نحوه آبیاری گیاهان سانسوریا

قبل از آبیاری اجازه دهید تا خاک خشک شود و سپس آبیاری عمیق کنید تا آب از سوراخ زهکشی چکه کند. اجازه دهید گلدان تخلیه شود و سپس آب باقی مانده در ظرف را دور بریزید. هرگز اجازه ندهید خاک خیس شود و هرگز اجازه ندهید گلدان در آب بایستد. در طول زمستان کم آبیاری کنید. مانند اکثر گیاهان شاداب که آب را در برگهای خود ذخیره می کنند ، سانسوریا نیز در خاک بسیار مرطوب می پوسد.

همیشه هنگام دریافت گیاه خود نیاز آبیاری را ارزیابی کنید. قبل از آبیاری ، بهتر است ابتدا سطح رطوبت خاک را بررسی کنید تا مطمئن شوید در زیر سطح آن مرطوب نیست.

هفته ای یک بار در فصل رشد یا تابستان آبیاری کنید (حداکثر 10 روز یکبار) و نیازی به آبیاری بیش از این ندارید. در طول ماه های زمستان یا اگر گیاه در نور کم است ، می تواند به آبیاری که به دفعات ماهی یکبار انجام می شود ، نیاز داشته باشد. صرف نظر از محل قرارگیری آن ، اطمینان حاصل کنید که در فاصله آبیاری اجازه داده اید خاک سانسوریا Sansevieria کاملا خشک شده است. Sansevieria به پوسیدگی ریشه حساس است ، بنابراین بسیار مهم است که در صورت مشاهده هرگونه رطوبت در خاک ، گیاه را آبیاری نکنید.

 

نکته حرفه ای و البته مهم: در صورت شک به رطوبت یا خشکی ، بگذارید خشک شود! رایج ترین اشتباهی که با این گیاهان افراد مرتکب میشوند آبیاری زیاد است.

 

مطالب مرتبط : گیاهان آپارتمانی مقاوم به کم آبی که از بین بردن آنها تقریباً غیرممکن است

 

گل سانسوریا

نحوه نگهداری گل سانسوریا

 

درجه حرارت گل سانسوریا

 

در دمای متوسط اتاق ، از گیاه در برابر نشت و دمای هوا محافظت کنید زیرا در دمای زیر 50 درجه فارنهایت آسیب می بیند .

 

محصولی از گل فروشی گل گندم برای خرید بر روی  گلدان سانسوریا پا کوتاه کلیک کنید.

 

کوددهی

در طول تابستان هر سه هفته یکبار به گیاه تغذیه دهید. برای گیاهان آپارتمانی از کودهای عمومی استفاده کنید که به نیمی از قدرت پیشنهادی در ظرف رقیق شده باشد.

 

سانسوریا به کود سبک نیاز دارد و کود زیاد باعث ریزش برگها می شود.

 

نحوه تعویض گلدان

گیاه را فقط زمانی در ظرفی بزرگتر قرار دهید که ریشه ها از گلدان خارج شده باشند.

با پاک کردن برگها با پارچه ای نرم و مرطوب ، گرد و غبار را پاک کنید. از محصولات تجاری براق برگ که ممکن است به برگها صدمه زده یا باعث زنگ زدگی آنها شود ، خودداری کنید.

 

نحوه نگهداری گل سانسوریا

نحوه نگهداری گل سانسوریا

 

سوالات متداول

چگونه می توانم تشخیص دهم که بیش از حد سانسوریا را آب داده ام؟

آبیاری بیش از حد منجر به ساقه های قهوه ای موزایی می شود. آبیاری را حفظ کرده و گیاه خود را هرس کنید.

آیا سانسوریا من واقعا نور کم را تحمل می کند؟

 

این امر می تواند رشد گیاه شما را متوقف کند. همچنین خطر آبیاری بیش از حد افزایش می یابد ، بنابراین هنگام قرار دادن گیاه در شرایط کم نور بیشتر مراقب باشید.

چند بار باید گیاه خود را بارور کنم؟

به طور کلی ، گیاهان خانگی هنگامی رشد می کنند که بهار تا پاییز بارور شوند. با رعایت دستورالعمل های بسته بندی ، ماهیانه یک بار کود دهید.

هر چند وقت یکبار گیاه من احتیاج به تعویض گلدان مجدد دارد؟

برای گیاهان کوچکتر ، ما پیشنهاد می کنیم هر 12-18 ماه یکبار تعویض گلدان مجدد انجام دهید. به طور معمول می توانید یک ظرف گلدان با قطر 1 “- 2” بزرگتر انتخاب کنید تا بتواند رشد کند. گلدان بزرگتر از گلدان قبلی را انتخاب نکنید زیرا این امر می تواند ریشه گیاه را غرق کند. اگر ترجیح می دهید اندازه فعلی گیاه خود را حفظ کنید ، مجدداً در همان ظرف قرار دهید و خاک جدید تهیه کنید و برخی از ریشه ها و شاخ و برگها را هرس کنید. بهار یا تابستان بهترین زمان برای تعویض مجدد گلدان است زیرا گیاه در قوی ترین مرحله رشد قرار دارد.

برای خرید گل و گیاه آپارتمانی دسته بندی های ما را در صفحه اصلی سایت گل فروشی گل گندم مشاهده نمایید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *