علت زرد شدن برگ آگلونما برفی ، ابلق ، هندوانه ای ، قرمز

علت زرد شدن برگ آگلونما

برگ زرد شده آگلونما دوباره سبز خواهد شد؟

همه عاشق راه رفتن بر روی برگ زرد شده درختان و گیاهان در فصل پاییز هستند؛ اما هیچ کس دوست ندارد برگ گیاهان آپارتمانی اش زرد شود. بنابراین، اگر از دیدن گیاهان آپارتمانی لذت می برید، به احتمال زیاد در مواردی با مشکل زرد شدن برگ ها رو به رو شده اید. به طور مثال برگ زرد شده آگلونما یکی از مواردی است که برخی از دوستداران این گیاه با آن مواجه شده اند. ما در این مقاله قصد داریم تا 7 علت زرد شدن برگ آگلونما را به شما معرفی کنیم؛ بنابراین تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

 

علت زرد شدن برگ آگلونما

علت زرد شدن برگ آگلونما
زردی برگ آگلونما

 

آیا سبز شدن برگ زرد شده گیاه آگلونما امکان پذیر است؟

هنگامی که یک برگ زرد شده آگلونما را مشاهده می کنید، احتمال سبز شدن دوباره آن بسیار کم است. به طور کلی زردی برگ این گیاه یک تغییر دائمی است؛ با این حال، اگر میزان آسیب کوچک باشد، مانند لکه های کوچک زرد رنگ، می توانید آن را دوباره به رنگ سبز برگردانید. اگر برگ زرد شده در اثر کمبود مواد مغذی در گیاه باشد و شما آن ماده مغذی را به سرعت به آن برسانید، ممکن است برگ ها دوباره سبز شوند.

اما باز هم احتمال آن بسیار کم است و اگر برگ زرد شده آگلونما ناشی از عدم مراقبت طولانی مدت باشد؛ نمی توانید آن را دوباره به رنگ سبز در بیاورید. اگر متوجه شدید که برگ آگلونما شما، رو به زردی کامل است، باید سریع دلیل آن را بیابید و در اسرع وقت مشکل را حل کنید.

همچنین بخوانید : علت زرد شدن برگ گل آرالیا

 

دلایل اصلی زرد شدن برگ آگلونما

  1. بالا رفتن سن گیاه:

گاهی برگ ها به دلیل رسیدن به سن پیری زرد می شوند، البته در این مورد جای نگرانی نیست؛ چرا که این گیاه به تنهایی برگ های سبز جدیدی تولید می کند. اما اگر این موضوع دلیلی برای زرد شدن برگ این گل نباشد، می توان گفت که این مطلب نشانه یک مشکل اساسی در گیاه است.

علت زرد شدن برگ آگلونما

رفع برگ زرد شده آگلونما با کود دهی

 

بنابراین اگر فقط یک یا دو برگ از گیاه شما شروع به زرد شدن کرده است، دلیل آن این است که آن ها تازه پیر شده اند. شاخ و برگ پیر زرد رنگ می شوند و هیچ کاری نمی توانید در این مورد انجام دهید و می توان گفت که این موضوع فقط چرخه زندگی طبیعی گیاه است. برای اینکه بدانید برگ فقط به دلایل طبیعی می میرد، باید همه برگ های دیگر را بررسی کنید. اگر آن ها سالم و در حال رشد هستند و فقط یک برگ آن زرد می شود، مطمئناً به دلیل کهولت سن است. پس باید برگ زرد شده آگلونما را با دقت بررسی کنید.

همچنین مطالعه کنید : علت زرد شدن برگ کالاتیا

  1. کمبود مواد مغذی چون کلروفیل:

سبزی رنگ برگ ها به دلیل کلروفیل است که رنگدانه ای ضروری در فتوسنتز گیاهان محسوب می شود. بنابراین، اگر برگ ها شروع به از دست دادن رنگ سبز خود کنند، این نشان می دهد که فرآیند تهیه غذای گیاهان نیز در روند منفی و صعودی قرار می گیرد. در چنین مواردی شما باید مواد مغذی را از طریق خاک مناسب و کود دهی به موقع به گیاهتان برسانید.

علت زرد شدن برگ آگلونما

زرد شدن برگ آگلونما در اثر  کمبود مواد مغذی

 

  1. آبیاری بیش از حد:

باور کنید یا نه، این شایع ترین علت زرد شدن برگ های گیاه شما است. یعنی اگر شما برگ زرد شده آگلونما را مشاهده کنید به احتمال زیاد به همین دلیل این اتفاق برای آن افتاده است. آبیاری گیاهان تنها راهی است که می توانید عشق خود را نسبت به آن ها نشان دهید، اما این موضوع نباید به گونه ای افراط گرانه باشد. اگر فکر می کنید آبیاری بیش از حد انجام داده اید و متوجه شده اید که تمام برگ های شما شروع به زرد شدن کرده است؛ در واقع شاهد زردی برگ آگلونما خود خواهید شد. آبیاری بیش از اندازه، سبب پوسیدگی ریشه و نابودی گیاه می شود.

 

مطالب بیشتر : علت زرد شدن گیاه زاموفیلیا

 

  1. کمبود آب:

برای اینکه همه چیز گیج کننده نباشد، پیشنهاد می کنیم اگر برگ های شما زرد شده اند به بررسی خاک بپردازید. اگر بیشتر اوقات خاک مرطوب است، دلیل آن آبیاری بیش از حد است. اما اگر خشک و دارای ترک باشد، ممکن است برگ ها به دلیل کمبود آب زرد شده باشند. پس یکی از دلایل زردی برگ آگلونما کمبود آب است.

 

تصویری از برگ زرد شده آگلونما

علت زرد شدن برگ آگلونما

6. کمبود نور:
نور عنصری ضروری برای گیاهی است که غذای خود را آماده می کند؛ اگر گیاه نور کافی دریافت نکند، فتوسنتز را به درستی انجام نمی دهد و رشد گیاه تحت تأثیر قرار می گیرد که در نتیجه زردی برگ پدیدار می شود. ساقه در جستجوی نور می گردد و برگ ها شروع به زرد شدن می کنند. برای حل این مشکل، گیاه خود را به نقطه روشن تری منتقل کنید و هر چند وقت یک بار پرده ها را باز کنید. اگر نقطه درخشان و روشنی در خانه خود ندارید، می توانید از نور مصنوعی برای رشد گیاه خود استفاده نمایید تا برگ ها در اثر کمبود نور، زرد نشوند.

نمونه ای از برگ زرد شده آگلونما

تصویری از برگ زرد شده آگلونما

 

  1. کمبود تغذیه:

اگر برگ های قدیمی زرد می شوند و برگ های جدید محو می شوند، گیاه شما ممکن است از کمبود نیتروژن رنج ببرد که در نتیجه آن زردی برگ پدیدار می شود. می توانید با افزودن کود خریداری شده از فروشگاه یا قرار دادن تفاله قهوه در خاک، این مشکل را برطرف کنید.

البته در استفاده از پودر قهوه مراقب باشید؛ زیرا در صورت استفاده بیش از حد ممکن است میزان اسیدیته برای گیاه شما افزایش یابد. اگر لبه برگ ها زرد شود، ممکن است به دلیل کمبود پتاسیم باشد. بنابراین شما باید پتاسیم خاک را برای تقویت گیاه بررسی کنید.

برگ زرد شده آگلونما نشانه چیست؟

 

کمبود منیزیم می تواند باعث ایجاد لکه های زرد رنگ از مرکز برگ شود؛ در این حالت، برگ های قدیمی ابتدا تحت تأثیر قرار می گیرند و رنگ رگبرگ برگشان سبز می ماند.

اگر آهن در برگ ها کم است، زرد شدن از برگ های جوان تر شروع می شود و در نهایت، شاخ و برگ در قسمت بالا زرد می شود و رگبرگ ها سبز می مانند.
اگر برگ ها از کمبود گوگرد رنج می برند، ابتدا برگ های جدید تحت تأثیر قرار می گیرند و سپس زرد شدن به کل شاخ و برگ گسترش می یابد و نهایتاً زردی برگ ظاهر می شود.

برگ زرد شده آگلونما چگونه سبز می شود؟

سخن پایانی

اگر دلیل زرد شدن برگ گیاه آگلونما شما به دلیل کمبود مواد مغذی باشد؛ ممکن است بتوانید رنگ سبز آن را مجدداً بازیابی کنید. به همین دلیل هرچه سریع تر باید اقدام کنید و مواد مغذی را به گیاه برسانید؛ قطعا نتیجه بهتری را خواهید دید. برای مشاهده راهکارهای بهتر در رابطه با رفع زردی برگ آگلونما، پیشنهاد می کنیم به سایت گندم vip مراجعه نمایید. از طرفی اگر به خرید گل های آپارتمانی با کیفیتی بالا و قیمتی مناسب تمایل دارید؛ ما به شما سایت گندم vip را معرفی می کنیم. پیشنهاد می کنیم از تخفیفات و سایر مزیت های این سایت استفاده نمایید.

درمان برگ زرد شده آگلونما

درمان برگ زرد شده آگلونما

 

اگر به دنبال گلدان آگلونوما سرحال و با کیفیت هستید محصول ما را در زیر از دست ندید :

برای خرید این محصول بر روی گلدان آگلونما کد 403 کلیک نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *