نحوه پرورش و نگهداری گل رز Rugosa

گل رز Rugosa

آیا برای افزودن زیبایی طبیعی به چشم انداز خود به یک گیاه بخشنده نیاز دارید؟ شاید در کویر یا کنار ساحل زندگی کنید؟  ما قصد داریم  به شما روش پرورش رز rugosa را در این پست به شما یاد بدهیم. در اینجا همه چیزهایی است که باید برای پرورش این نوع گل رز و افزودن مناظر زیبا در اطراف خانه خود بدانید گفته شده است.

شرایط  رشد رز RUGOSA

رز Rugosa می تواند یک گیاه معجزه آسا به نظر برسد. اگر در مناطقی که آب و هوای آن سرد است زندگی می کنید ،  این گیاه می تواند خود را تطبیق دهد و خود را تأمین کند.

اگر در آب و هوای گرمتر زندگی می کنید ، این گیاه مجددا میتواند بدرخشد و خود را تامین کند ، واقعا شگفت انگیز است هم در هوای سرد و هم در هوای گرم این رز خود را میتواند تامین کند.

گل rugosa یک گیاه مقاوم به سرما است و همچنین می تواند در مناطق کاشت سه تا نه زنده بماند و رشد کند. این گیاه می تواند از پس سایه ، فضای شور ، دمای سرد ، خشکی و رطوبت بالا برآید. همچنین می تواند از عهده هر نوع خاکی برآید.

شما عزیزان میتوانید برای اطلاعات بیشتر در مورد گل های مقاوم ، مقاله گل های مقاوم به سرما را مطالعه نمایید.

اگر می خواهید یک فضای مناسب رشد برای این نوع گل رز ایجاد کنید ، آن را تا نیمه با خاکی که دارای زهکشی مناسب و مواد مغذی است در مقابل نور خورشید قرار دهید.

هرچه به این گیاه  نور خورشید بیشتری برسد ، شکوفه های بیشتری از آن دریافت خواهید کرد. بزرگترین چیزی که هنگام انتخاب فضای رشد باید به خاطر بسپارید این است که گیاه فضای کافی را داشته باشد.

این گل رز بلند ، شبیه درختچه است. می تواند به اندازه هشت فوت قد و شش فوت عرض داشته باشد. این گل عطر و بوی فوق العاده ای دارد اما حاوی خارهای بسیاری است. هنگام تصمیم گیری در مورد محل رشد گل رز RUGOSA در اطراف اموال خود ، همه این موارد را در ذهن داشته باشید.

 

شما میتوانید مکانی را انتخاب کنید که زیبایی آن دیده شود ، اما بدون اینکه در موقعیتی قرار بگیرد که مردم در کنار  آن رنج ببرند.

 

نحوه کاشت گل رز روگوزا

کاشت گل رز یک روند اساسی است. شما باید با خرید یک گیاه از یک فروشگاه محلی و پیدا کردن مکانی که شرایط مناسب رشد را داشته باشد شروع کنید.

پس از یافتن محل ، حفره ای حفر کنید که یک پا از گیاه بیشتر باشد . کمپوست را در محل کاشت بریزید. گیاه را در حفره قرار داده و با خاک پر کنید.

شما می توانید گل رز RUGOSA را از قلمه های گیاهان دیگر نیز تکثیر کنید. این فرایند نیز ساده است. پس از پایان شکوفه گل سرخ ، نوک انتهای ساقه را ببرید.

شما به برش هشت اینچی احتیاج دارید. دو برگ را روی قلمه بگذارید و آن را به هورمون ریشه آغشته کنید. قلمه را در ظرفی پر از خاک مرغوب قرار دهید.

قلمه ها را کمی آبیاری کنید. شما توانید خاک را بدون خیس شدن و آبگیری مرطوب کنید. تقریباً یک ماه طول می کشد تا قلمه ریشه ایجاد شود.

پس از ایجاد سیستم ریشه ، قلمه ها را در گلدان های مخصوص خود یا در فضای رشد زمین پیوند دهید. آنها باید با گذشت زمان به گیاهان بالغ قوی تری تبدیل شوند.

گل رز Rugosa

 

چگونه از گل رز روگوزا مراقبت یا نگهداری کنیم

رز rugosa به عنوان یک گیاه تقریباً بدون نگهداری شناخته می شود. می توانید آن را بکارید ، اجازه دهید هر طور که صلاح میداند رشد کند و از زیبایی آن بدون بلند شدن انگشت حتی دستتان لذت ببرید. این نوع گلها از بهار تا اوایل تابستان شکوفه های صورتی ، سفید ، قرمز و بنفش ایجاد می کنند.

همانطور که در بالا ذکر شد ، این گیاه از پس شرایط خشکی برمی آید.

با این حال ، اگر قادر به تأمین آب هستید ، باید هنگامی که برای اولین بار گل رز را کاشتید ، در اولین فصل رشد آن را آبیاری کنید تا به ریشه ها کمک کند و این برای گیاه مهم است.

همچنین باید سعی کنید علف های هرز را برای جلوگیری از بیماری ها و آفات در اطراف گیاه نگه دارید. این گلهای رز نباید بارور شوند و هرس کردن به ترجیحات شما بستگی دارد.

هرس عمدتا برای حفظ شکل خاصی انجام می شود. با این حال ، با هرس کردن هرچند سه اینچ نوک ساقه ها در اواخر زمستان ، گیاه شما رشد جدیدی در بهار ایجاد می کند.

همچنین می تواند به بهبود گردش هوا در اطراف گیاه کمک کند که باعث جلوگیری از بیماری می شود.

اطراف پایه گل رز را حتما کود اضافه کنید. این به عایق بندی در هوای سرد و پایین نگه داشتن علف های هرز در هوای گرم کمک می کند. همچنین به حفظ رطوبت کمک می کند.

 

در طول سال اول کاشت ، اگر گیاه شما سعی در شکوفایی دارد ، شکوفه ها را از بین ببرید. گل رز rugosa نباید تا سال دوم شکوفا شود. با از بین بردن شکوفه ها در طول سال اول ، به تقویت گیاه کمک  کنید.

سرانجام ، برخی از انواع گل رز rugosa دارای مکنده هستند. با حذف زود هنگام مکنده ها ، می توانید به کنترل شیوع بیماری این گیاه کمک کنید.

 

اگر گل رز را در جایی بکارید که بتواند گسترش یابد و در حالت طبیعی خود باقی بماند ، نیازی به نگهداری از گیاهان نخواهید داشت.

با این حال ، اگر این گیاه را در اطراف خانه خود دارید  ، این چند نکته را امتحان کنید تا از این مدل گل رز در اطراف خانه خود لذت ببرید.

 

آفات و بیماری های باغچه برای گل رز روگوزا

رز rugosa متأسفانه دارای تعداد زیادی آفات و بیماری است که باید از آنها آگاهی داشته باشید. بیشتر بیماری هایی که ایجاد می شوند مربوط به مسائل رطوبت است.

زنگ زدگی ، کپک پودری و لکه سیاه همه بیماری های مبتنی بر قارچ هستند که در صورت خیس ماندن شاخ و برگ برای مدت زمان طولانی تر اتفاق می افتند. آنها همچنین می توانند هنگامی که گیاهان خود را سربار آبیاری می کنید ، رخ دهند.

در هر صورت ، ممکن است بتوانید ، با هرس برای افزایش جریان هوا در اطراف گیاه خود ، آبیاری زودتر در روز و آبیاری از زیر گیاه ، از این بیماری ها جلوگیری کنید.

اگر متوجه شکل گیری این بیماری ها شدید ، حتماً قسمت آسیب دیده گیاه را برداشته و گیاه را با قارچ کش اسپری کنید.

ساقه نیز توسط قارچ  بیمار می شوند. این اتفاق معمولاً زمانی رخ می دهد که بخشی از ساقه آسیب ببیند. این امر همچنین می تواند از طریق آلودگی متقاطع قیچی هرس کثیف و گیاه گل رز روگوزا اتفاق بیفتد.

به خصوص هنگام دست زدن به گیاهان بیمار حتماً وسایل  باغبانی خود را تمیز نگه دارید. همچنین باید چند سانتیمتر زیر شاخه گل رز خود را برش دهید. با این کار گسترش قارچ متوقف می شود و گیاه باید بهبود یابد.

آفاتی که باید از آنها آگاه شوید ، کنه های عنکبوت ، سوسک های ژاپنی ، شته ها ، سوراخ کن ها و … هستند. کنه های عنکبوت به دلیل اندازه ای که دارند ، سخت مورد توجه قرار می گیرند. در بیشتر موارد ، قبل از اینکه متوجه آنها شوید ، متوجه تار و پود آنها خواهید شد.

 

سوسک های ژاپنی آفت های گستاخی هستند که در لکه گیری آن مشکلی ندارید. شته ها در رنگ های متنوعی وجود دارند اما شیره گیاه شما را می مکند. شما باید شروع به مشاهده تغییر رنگ گیاه با وجود این بیماری کنید.

حفره ها سوراخهای گل رز شما را سوراخ می کنند. بهترین راه برای جلوگیری از آنها این است که هر نقطه باز روی ساقه های خود را پس از هرس ، با چسب ببندید.

سرانجام ، مقیاس ها اشکال کوچک و کوچکی هستند که وقتی خودشان را بچسبانند مانند رشد روی گیاه شما هستند. اگر گمان می کنید آفات روزا روگوزای شما را تسخیر می کنند ، می توانید از حشره کش ها برای پاکسازی بیشتر آلودگی ها استفاده کنید.

با هوشیاری نسبت به تهدیدهایی که ممکن است به سمت گل رز شما ایجاد شود ، شانس بیشتری برای کمک به گیاه خود برای زنده ماندن و شکوفایی دارید.

 

نحوه برداشت رز RUGOSA

گل رز روگوزا انتخاب عالی برای ایجاد دسته گل نیست. با این حال ، این گل رز محصولی را ایجاد می کند که بسیاری از باغبانان از آن استفاده می کنند.

گیاه رز روگوزا در ماه های پاییز و زمستان گل رز تولید می کند. برخی از باغبانان از قسمت های دیگر آن برای تهیه انواع مربا یا چای تازه استفاده می کنند.

تا زمانی که اولین یخبندان از بین نرود ، گل رز خود را برداشت نکنید.یخ زدگی باعث بهتر شدن گل رز می شود.

وقتی آماده برداشت هستید ، آنها را به آرامی از گیاه جدا کنید.

 

اگر می خواهید در ماه های آینده از گل رز لذت ببرید ، آنها را در یک کیسه فریزر قرار دهید و منجمد کنید. گیاه رز rugosa نه تنها زیبایی مکانهایی را فراهم می کند که گیاهان دیگر قادر به انجام آن نیستند بلکه محصولی را فراهم می کنند که بسیاری از باغداران از آن لذت می برند.

باغداران به دلایل مختلف و دلایلی که گفته شد، گیاه گل رز RUGOSA را دوست دارند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *