نکات مهم مراقبت از گل خشک

مراقبت از گل خشک

نکات مهم مراقبت از گل خشک

نحوه ی مراقبت از گل خشک را در این مقاله بخوانید!

بر خلاف گل های تازه که فقط چند روز دوام می آورند، گل های خشک شده بسیار طولانی تر می مانند. آنها یک جایگزین شیک و اقتصادی برای دکوراسیون داخلی خانه شما نیز هستند. فرقی نمی‌کند که گل‌های خشک شده را در یک تاج گل یا دسته گل قرار دهید، با رعایت نکات مهم مراقبت از گل خشک عمر مفید آنها را چند برابرکنید و از نمای آنها لذت ببرید.

نکته مهم در خرید و هدیه دادن گل این است که توجه داشته باشید اگر علاقه به نگهداری و ماندگاری گلهای هدیه گرفته شده دارید. می توانید گل رز جاودان خریداری کنید تا بتوانید برای سالها از گل رز طبیعی نگهداری نمایید.

مراقبت از گل خشک

 

از نور مستقیم خورشید برای خشک کردن گل اجتناب کنید

گل های خشک شده به طور طبیعی با گذشت زمان از فرآیند نگهداری طبیعی تغییر کرده و محو می شوند. نگه داشتن آنها در داخل خانه، دور از نور مستقیم خورشید به حفظ رنگ شان کمک می کند. نگه داشتن آنها در مناطقی با نور زیاد نه تنها باعث محو شدن رنگ ها می شود بلکه می تواند گل ها را شکننده و در نهایت خرد کند.

همچنین بخوانید: خشک کردن گل رز در منزل

از رطوبت برای خشک شدن گل دوری کنید

برای مراقبت از گل خشک آنها را در یک اتاق خشک با رطوبت کمتر و جریان هوای خوب در مقایسه با مکان هایی با رطوبت بالا و نوسانات دما مانند حمام، لباسشویی، زیرزمین، اتاق زیر شیروانی یا حتی آشپزخانه قرار دهید. قرار گرفتن طولانی‌ مدت در معرض گرما و رطوبت باعث می‌شود گل‌های خشک زودتر پوسیده شوند، گلبرگ‌ها و برگ‌ها را مرطوب کرده و باعث کپک زدن آن‌ها می‌شود.

 گل های خشک گرد و خاک می گیرند

برای تمیز کردن گل های خشک شده خود از یک گردگیر پرهای قدیمی استفاده کنید. یا می توانید از سشوار استفاده کنید. البته مطمئن شوید که آن را روی سرعت کم و بدون گرما تنظیم کنید تا از آسیب به گل ها جلوگیری کنید و در عین حال به آرامی گرد و غبار را از گل ها و شاخ و برگ های خشک شده پاک کنید.

مطالعه بیشتر »» بازار گل های تهران را بشناسید!

گل خشک شده را در یک گلدان مات قرار دهید

برای مراقبت از گل خشک دسته گل خود را مستقیماً در یک گلدان مات یا ظرف سفالی قرار دهید زیرا یک گلدان شیشه ای بدون آب ممکن است عجیب به نظر برسد. هر گلدانی با رنگ خنثی مطمئناً با گل های شما هماهنگ می شود. گل‌های خشک شده که برای مدت طولانی در گلدان‌ها قرار می‌گیرند می‌توانند رطوبت را درون خود جذب کنند، بنابراین بهتر است هر چند وقت یکبار بررسی کنید که آیا ساقه‌ها در گلدان خشک هستند یا خیر.

مراقبت از گل خشک
مراقبت از گل خشک

قرار دادن گل خشک در یک مکان دائمی

بافت گل های خشک شده شکننده، ظریف است و می تواند انسجام گل را به بزند و در طول زمان پراکنده کند. قرار دادن و استایل دادن به آن‌ها در مکانی آرام که نیازی به جابجایی زیادی ندارد، یا مکانی دائمی‌تر مانند، قطعا یک مکان ایده‌آل است.

همچنین بخوانید: گیاه آپارتمانی لوکس و زیبا

گل خشک را با اسپری مو اسپری کنید

بسیاری از عرضه‌کنندگان گل‌های خشک، گل‌های همیشگی خود را با اسپری مو اسپری می‌کنند، زیرا این کار به آنها کمک می‌کند تا در طول زمان بهتر بمانند و همچنین میزان محو شدن رنگ‌ها را کاهش دهند.

قبل از اینکه خودتان این کار را انجام دهید، از فروشنده بپرسید که آیا قبلاً این کار را انجام داده است یا خیر. اگر نه، به آرامی روی شکوفه ها را با اسپری مو اسپری کنید تا آنها را با پوشش محافظ بپوشانید.

همچنین بخوانید: نگهداری گل رز

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم شما را با نکات و نحوه ی مراقبت از گل خشک آشنا کنیم امیدواریم که مطالب برای شما مفید بوده باشد. جهت دریافت مشاوره و خرید گل رز جاودان برای خشک کردن و  انواع دیگر گل و گیاه با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *