روش کاشت و نگهداری انواع گل رز

روش کاشت و نگهداری انواع گل رز

کاشت و نگهداری انواع گل رز

در میان گل های مختلفی که در گلخانه ها، باغ ها، صحراها و… مشاهده می‌کنید، شاید یکی از زیباترین و حتی می توان گفت جذاب ترین نوع آن ها، گل های رز می باشند. به طور کلی گل های رز از یک خانواده هستند ولی در میان خود از انواع مختلفی برخوردار می‌باشند و این تنوع می تواند بر جذابیت گل های رز اضافه کند. در واقع برای این که بتوانیم گل های رز را داشته باشیم و از آن ها به خوبی مراقبت کنیم، باید قواعد و روش های مختلفی را برای کاشت و پرورش گل رز بدانیم تا در مراقبت از آن ها دچار سردرگمی نشویم. ما سعی کرده ایم در این مقاله روش های کاشت و نگهداری از انواع مختلف گل های رز را برای شما بیان کنیم تا در این زمینه اطلاعات کافی را داشته باشید و چگونگی برخورد با آن ها را یاد بگیرید. برای اطلاعات بیشتر در مورد گل های رز پیشنهاد می‌کنیم مقاله گل رز را مطالعه کنید.

گل رز بالا رونده

یکی از انواع گل های رز که از جذابیت زیادی هم برخوردار است، گل رز بالا رونده نام دارد. در کاشت و پرورش گل رز بالا رونده باید دقت داشته باشید که از نوع باکیفیت این گل استفاده کنید تا بتوانید رشد خوب این گل را مشاهده کنید. برای پرورش گل خود باید یک گودال حفر کنید که تقریبا دو برابر طول گل رز شما، ارتفاع داشته باشد. در ضمن پس از قرار دادن آن در گودال، نباید بیش از حد روی آن را با خاک پوشاند. سعی کنید با توجه به نوع آب و هوای محیط خود این کار را انجام دهید. برای این که گل رز بالا رونده شما رشد خوبی داشته باشد، باید پس از رشد ساقه های جدید، ساقه های قبلی و قدیمی را هرس کنید. با توجه به همین روش های گفته شده، می توانید از گل خود به خوبی مراقبت کنید.

پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاعات بیشتر در مورد بهترین گل های  رز بالا رونده مقاله 10 تا از بهترین گل های رز بالارونده را مطالعه کنید.

کاشت و نگهداری گل رز بالارونده
کاشت و نگهداری گل رز بالارونده

 

کاشت و نگهداری گل رز انگلیسی یا دیوید آستین

گل رز انگلیسی یا دیوید آستین نسبت به گل های رز بالا رونده، روش های خاص خود را برای کاشت و نگهداری دارد. برای این که بتوانید کشت و پرورش گل رز انگلیسی را به خوبی انجام دهید، باید همواره قسمت های قدیمی و آسیب دیده این گل را هرس کنید و در بازه های زمانی مشخص شده به آن ها آب بدهید زیرا بسیار حساس هستند و باید به طور صحیح به آن ها رسیدگی کرد. یکی از ویژگی های مثبت این گل ها این است که در دما های مختلفی با توجه به محیط کشت خود، می توانند رشد کنند و خود را با محیط کشت، سازگار کنند. به همین طریق شما می توانید با رعایت تناسب آب دهی به این گل ها و هرس کردن آن ها در زمان های مشخص و به صورت مرتب، از این گل ها مراقبت کرده و به طور صحیحی آن را پرورش دهید.

کاشت و نگهداری گل رز انگلیسی یا دیوید آستین
کاشت و نگهداری گل رز انگلیسی یا دیوید آستین

کاشت و نگهداری گل رز فلوریبوندا

این گل رز در مقایسه با سایر گل های این خانواده، از شرایط دشوار تری برای مراقبت و نگهداری برخوردار است. مهم ترین روش ها برای کاشت و پرورش گل رز فلوریبوندا به این صورت است که شما باید این گل ها را در فضا های باز کشت کنید تا آن ها بتوانند به طور آزادانه رشد کنند. در ضمن باید سعی کنید همواره در آب دهی و رسیدگی به وضعیت تغذیه آن ها به خوبی دقت کنید.

کاشت و نگهداری گل رز فلوریبوندا
کاشت و نگهداری گل رز فلوریبوندا

همچنین شرایط رسیدن نور به این گل ها باید طوری باشد که نور کافی به این گل ها برسد. هر وقت علف های هرز در کنار آن ها شروع به رشد کرد، شما باید آن ها را به محض دیدن، بکنید. هرس کردن گل های رز فلوریبوندا هم اگر به طور مرتب و صحیح انجام نشود، می تواند به این گل های زیبا صدمه و آسیب جدی وارد کند. در نتیجه شما باید در حالت کلی، از وجود هرگونه عاملی که در رشد این گل ها تاثیر منفی وارد می کند جلوگیری کنید تا طراوت و شادابی آن ها همیشه برای شما پایدار باشد.

کاشت و نگهداری گل رز چای ترکیبی

گل رز چای ترکیبی یکی از محبوب ترین نوع گل های رز در جهان می باشد و تقریبا تمام ویژگی هایی را که می توان از یک گل انتظار داشت، در آن یافت می شود. کشت و پرورش گل رز چای ترکیبی نیز به این صورت است که شما نمی توانید این گل ها را در هر نوع خاکی که خواستید بکارید. خاک مورد نظر برای کشت این گل ها باید سرشار از مواد آلی باشد.

گل رز

 

شما با دادن آب های عمیق به این گل ها، می توانید آن ها را برای دوره های خشکسالی آماده کنید. هرس کردن این گل ها در بازه های زمانی تعیین شده هم باید به خوبی انجام شود تا شاخه های جدید و تازه این گل ها، آسیب نبینند. بنابراین بهترین روش برای کاشت و نگهداری از این گل ها، انتخاب خاک مناسب برای کاشت، در کنار آبیاری و هرس کردن به موقع می باشد.

همچنین بخوانید: کاشت و نگهداری گل گلایل

کاشت و نگهداری گل رز مینیاتوری

کاشت و پرورش گل رز مینیاتوری نسبت به سایر گل های رز دیگر از دشواری زیادی برخوردار نیست و می توان با رعایت چند نکته ریز، از این گل های زیبا و جذاب به خوبی مراقبت کرد. این گل نسبت به سایر گل های دیگر به مقدار بیشتری به نور علاقه دارد و باید در مکانی قرار داشته باشد که نور زیادی به آن تابیده شود. در ضمن وجود این گل در دماهای پایین و هوای خنک، می تواند در رشد آن به طور چشم گیری موثر باشد. برای کاشت این گل ها سعی کنید تا از خاک های شنی رسی، لومی و یا خاکی استفاده کنید. به طور کلی با رعایت نکات ریزی که گفتیم، شما می توانید از گل های رز مینیاتوری به خوبی مراقبت کرده و از آن ها برای زیبایی منزل خود استفاده کنید.

رز مینیاوری

کاشت و نگهداری گل رز پولیتانا

یکی از زیباترین گل های رز که تقریبا تمامی دوست داران گل، آن را می شناسند، گل رز پولیتانا می باشد. به طور کلی کشت و پرورش گل رز پولیتانا نسبت به سایر گل های دیگر کمی دشوارتر است و این دشواری به معنای داشتن مراحل بیشتر در نگهداری از آن نیست، بلکه باید مواردی مانند آب دادن به گل و وجود نور مناسب برای رشد آن، به خوبی رعایت شود. برای این که گل رز پولیتانا بتواند به خوبی رشد کند باید خاک آن از رطوبت کافی و مناسبی برخوردار باشد. درضمن رعایت میزان اسیدیته خاک هم لازم است و مقدار اسید مناسب برای خاک این گل‌ها، تقریبا بین 6 تا 7 می باشد. در نتیجه با رعایت این موارد می توانید گل رز خود را به خوبی و در بهترین شرایط نگهداری کنید.

کاشت و نگهداری گل رز پولیتانا

کاشت و نگهداری گل رز سرخ

یکی از قدیمی ترین نوع گل های رز که تقریبا تمامی افراد با آن آشنایی دارند، گل رز سرخ می باشد. این گل همواره برای مراسم های شادی به ویژه جشن عروسی ها کاربرد زیادی دارد ولی برای این که بتواند زیبایی خود را حفظ کند، باید مرتب به آن رسیدگی شود. کشت و پرورش گل رز سرخ به این صورت است که شما باید در انتخاب نوع خاک خود دقت کنید تا آب بتواند به خوبی در آن نفوذ کرده و ریشه های این گل را همیشه مرطوب نگه دارد.

 

سعی کنید از مواد شیمیایی مانند هورمون ها، برای افزایش سرعت رشد گل رز استفاده نکنید. وجود فضای کافی برای رشد مناسب این گل هم یکی از موارد الزامی می باشد. در ضمن شما باید در مراقبت از گل رز سرخ از تمامی مواد طبیعی برای تغذیه گل های خود استفاده کنید.

کاشت و نگهداری گل رز آلبا

اگر برای جلوه بیشتر اتاق خود قصد دارید که یک گل رز را تهیه کنید، ما به شما پیشنهاد می کنیم تا از گل رز آلبا استفاده کنید. کاشت و پرورش گل رز آلبا زیاد کار دشواری نیست ولی در مراقبت از آن باید حساسیت بالایی را به خرج بدهید تا گل شما همواره شاداب و جذاب باشد. برای این نوع از گل های رز، دمای بالای اتاق و آب دادن زیاد می تواند باعث کاهش طول عمر شود. آبی که برای محل نگهداری این گل مورد استفاده قرار می‌گیرد باید به صورت روزانه تعویض شود و اگر این کار را نکنید، ممکن است که گل شما پژمرده شود. در ضمن در حین عوض کردن آب محل نگهداری گل رز، بهتر است تا از ساقه آن به اندازه 2 سانتی متر کوتاه کنید. اگر بتوانید این نکات را به خوبی رعایت کنید، گل رز آلبا برای شما ماندگاری بالایی خواهد داشت و می توانید از آن برای مناسبت های مختلف استفاده کنید.

خرید گل

گل رز مدرن

این گل ها یکی از رایج ترین نوع گل های رز می باشند که در دسته های مختلفی قرار می گیرند. این دسته بندی بسیار پیچیده است و اغلب بر اساس میزان رشد و حتی گلدهی این گل ها انجام می شود. اگر شرایط کشت و پرورش گل رز مدرن به صورت طبیعی و مرتب انجام شود، این گل ها قادر هستند تا به طور مداوم شکوفا شوند.

این گل ها اگر به یک بیماری دچار بشوند، اغلب مقاومت زیادی از خود نشان نمی دهند و سریع پژمرده می شوند. در ضمن این گل ها از نظر اندازه شکوفه با همدیگر تفاوت هایی دارند. به طور کلی این گل ها بیشتر برای ظاهر زیبایی که دارند، مورد استفاده قرار می گیرند ولی رایحه ای ندارند. در نتیجه اگر بتوانید شرایط مناسب را برای رشد این گل ها فراهم کنید، آن ها می توانند از عمر خوبی برخوردار باشند و به فضا یا مکان مورد نظر شما جلوه زیبا و جذابی را بدهند.

 

کاشت و نگهداری گل رز Grandiflora

کاشت و پرورش گل رز Grandiflora به صورتی است که نیاز شدیدی به نور دارد زیرا برگ های آن از نور زیادی برخوردار است و نباید میزان نور آن ها کم شود تا زیبایی این گل همواره برقرار باشد. برای کاشت این گل باید از خاک های تقریبا مرطوب استفاده کنید و برای آبیاری این گل ها هم سعی کنید با توجه به محیط آب و هوایی منطقه خود، به آن ها به مقدار درست آب بدهید. پس به طور کلی اگر شما بخواهید نمونه ای از این گل ها را در منزل خود داشته باشید، باید سعی کنید تا نحوه نگهداری از آن را یاد بگیرید. برای اطلاعات بیشتر در مورد این گل به مقاله معرفی انواع گل رز Grandiflora مراجعه کنید.

خرید گل

کاشت و نگهداری گل رز زمینی

گل رز زمینی یکی از جذاب ترین نوع این گل ها می باشد که دارای چشم انداز فوق العاده ای هست. در واقع اگر دوست دارید یکی از انواع گل رز را تهیه کنید که از رایحه و عطر خوبی برخوردار باشد، ما به شما گل رز زمینی را پیشنهاد می کنیم. البته این در صورتی برای شما امکان پذیر است، که تمامی نکات موجود در زمینه نگهداری و مراقبت از این گل را به خوبی رعایت کنید. کاشت و پرورش گل رز زمینی در اکثر مناطق جهان صورت می گیرید و می توان آن را در هر نوع آب و هوایی رشد داد. سعی کنید برای کاشت این گل ها از خاکی استفاده کنید که مواد معدنی زیادی داشته باشد و بتواند آب را در خود نگهداری کند.

خرید گل رز

به طور کلی وقتی قصد دارید که گل رز را برای مناسبت ها و یا زیبا سازی یک مکان مورد استفاده قرار بدهید، باید ابتدا در مورد انواع آن ها و شکل ظاهری هر کدام اطلاعاتی را کسب کنید. در ضمن برای داشتن یک گل رز مناسب و همچنین کشت و پرورش گل رز، باید در مورد نحوه کاشت و یا حتی نگهداری آن هم به طور کامل اطلاعاتی را داشته باشید، تا بتوانید از میان انواع بسیار مختلف گل های رز، یکی را با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید.

جمع بندی

برای کشت و پرورش گل رز باید از مهارت بالایی برخوردار باشید تا بتوانید آن را به درستی و با شیوه صحیح خود، کاشته و در روند پرورش دادن آن، تمامی موارد لازم را رعایت کنید. به همین منظور ما تمام تلاش خود را کرده ایم تا تمام نکات لازمی که در زمان کاشت و پرورش نوع خاصی از گل رز باید به آن توجه شود را برای شما در این مقاله قرار بدهیم. در نتیجه شما با خواندن این مقاله می توانید اطلاعات لازم را برای نگهداری و مراقبت از گل رز مورد علاقه خود به دست آورید.

خب مقاله کاشت و نگهداری انواع گل رز هم در همین جا به پایان رسید، شما عزیزان میتوانید زیباترین رزها را در صفحات مربوطه، رز جاودان، جعبه گل و… مشاهده کنید، با خرید گل رز جاودان در سالگرد ازدواج عزیزانتان یا دیگر مناسبت ها یک روز خاص را برای آنها رقم بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *