انواع کاکتوس های بزرگ که میتوانید در آپارتمان نگهداری کنید

کاکتوس های بزرگ برای نگهداری در آپارتمان

انواع کاکتوس های بزرگ: کاکتوس ها گیاهانی بدون درسر بوده که به کمی مواظبت احتیاج دارند. این گیاهان آپارتمانی بسیار جذاب و فوق العاده بوده و در اندازه ها و اشکال مختلف یافت می شوند. داشتن یک کاکتوس بزرگ در منزل قادر است تأثیر زیادی در طراحی خانه شما داشته و به یک نیرویی در خانه شما تبدیل شود. ولی از جایی که کاکتوس ها دارای سرعت رشد آهسته ای هستند سعی کنید گیاهی را خریداری کنید که به اندازه لازم بالغ باشد و مجبور نشوید چند سال صبر کنید تا به سایز مورد نظر برسد. بلوغ برخی از کاکتوس ها تقریبا 150 سال طول می کشد و مطمئناً نمی توانید اینقدر صبر کنید. بنابراین تصمیم گرفتیم انواع کاکتوس بزرگ و زیبا که برای پرورش در منزل مناسب هستند را به شما معرفی کنیم و نحوه رشد کاکتوس ها را در کل و البته جداگانه برای هر کاکتوس و اطلاعات کاملی در مورد آن ها برای شما بیان کنیم.

مطالب مرتبط: بهترین گیاهان برای آپارتمان کم نور

گیاهان آپارتمانی مقاوم به کم آبی که از بین بردن آنها تقریباً غیرممکن است

 

مراقبت از کاکتوس ها، از بزرگترین تا کوچکترین، می تواند به همان اندازه که ساده است دشوار باشد. به خصوص اگر شما عاشق گیاهان هستید و دوست دارید همیشه مراقبت از آنها را انجام دهید. این گیاهان آبیاری زیاد و توجه (مانند کود زیاد) را دوست ندارند. به یاد داشته باشید که ما در مورد کاکتوس ها صحبت می کنیم. گیاهانی که گاهی اوقات می توانند چندین ماه بدون آب زندگی نمایند. این گیاهان هرچه آب کمی دریافت نمایند، شادتر هستند. اگر قصد دارید کاکتوس شما در شرایط خوبی قرار گیرد سعی کنید دست کم شش ساعت در روز آن را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید. برای تأمین این نور، قادر هستید کاکتوس خود را در بالکن قرار دهید یا آن را در کنار پنجره جنوبی منزل بگذارید.

 

همچنین مطالعه کنید: معرفی کاکتوس های گلدار

انواع کاکتوس های سایه دوست + شرایط نگهداری

 

کاکتوس سیاه گیله آبی

این کاکتوس یک گیاه بوده که دارای سرعت رشد بالایی می باشد که در ابتدا به صورت یک تنه رشد می کند ولی با افزایش آن 3 شاخه می شود. این گیاه قادر به رشد تا 5 متر است ولی تا زمان جوانی به مقدار یک بوته است. اگر قصد دارید این کاکتوس را در منزل بگذارید اطمینان پیدا کنید که دارای خاک سنگی با زهکشی خوب است و دست کم 6 ساعت در روز از نور مستقیم خورشید استفاده می کند.این گیاه در تابستان نیاز به آب بیشتری داشته و در فصل زمستان و پاییز کم کم آبیاری کمی انجام بدهید.

مزیت های نگهداری کاکتوس سیاه

کم کردن نویز

کاکتوس ها توانایی کاهش سر و صدای محیط را دارند. مزایای گیاه کاکتوس سیاه سر و صدا و امواجی که امروزه در اکثر خانه ها و محیط اطراف است با وجود کاکتوس کم می شود. پس برای خلاص شدن از شر این امواج خطرناک سعی کنید از کاکتوس در محیط خود استفاده کنید. با گذاشتن گیاهان بزرگ کاکتوس در قسمتی از منزل قادر هستید حداکثر میزان صدای محیط را جذب نمایید.

 

افزایش رطوبت در منزل

به دلیل آزاد شدن آب گیاه. در اصل باعث افزایش رطوبت خانه می شوند. افزایش رطوبت گیاهان طبیعی قادر است گلو درد، سرماخوردگی، سرفه های خشک و خارش پوست را درمان کند. زیرا کاکتوس دارای بافتی گوشتی و آبکی است؛ این باعث می شود محیط مرطوب تر شود و در آخر وضعیت تنفسی بهتری ایجاد شود.

پوست شما را سالم تر می کند.

این برای خانم ها بسیار مهم است. همانطور که گفته شد، این گیاه می تواند خشکی هوا را کم کرده و رطوبت آن را افزایش دهد. این حالت خشکی پوست را تا 20 درصد کاهش می دهد و پوست را مرطوب می کند. آبرسانی باعث شفاف شدن پوست صورت و جلوگیری از ایجاد چین و چروک خواهد شد.

امکان تولید اکسیژن تازه وجود دارد.

برعکس بعضی گیاهان ، برخی از کاکتوس ها دی اکسید کربن در شب منتشر نمی کنند. در عوض، آنها اکسیژن شما را افزایش داده و باعث بهبود تنفس شما می شوند. پس اگر به کاکتوس آلرژی ندارید؛ برای تنفس هوای تازه بهتر است مقداری را در خانه نگهداری کنید.

انواع کاکتوس های بزرگ

انواع کاکتوس های بزرگ

 

حافظه را افزایش می دهد

تحقیقات روانشناسی انجام شده به وسیله دانشگاه میشیگان نشان داده که ارتباط برقرار کردن با طبیعت ، خواه در پارک قدم می زنید ، گیاهان را در خانه پرورش می دهید یا حتی فقط به تصاویر گیاهان نگاه می کنید در ذهن شما تاثیر شناختی زیادی دارد. در اصل ماندن یک ساعت در کنار گیاهان آپارتمانی مثل کاکتوس ، حافظه انسان را تا 20 درصد بیشتر می کند. بهبود حافظه باعث افزایش فعالیت و عملکرد کودکان خواهد شد پس استفاده از گیاهان به عنوان کاکتوس ایده خوبی برای گذاشتن در محل مطالعه یا کتابخانه یا هر جای دیگری می باشد به طوری که فرزندان شما می توانند تکالیف خود را با این گیاهان انجام دهند و بهره وری آن ها افزایش یابد.

کاکتوس ساگوارا

این کاکتوس به شکل ستون است و یکی از مهمترین کاکتوس های صحرای سونوران می باشد. ساگوارا بسیار آهسته رشد می کنند ولی در طبیعت قادر هستند تا 18 متر رشد داشته باشند. امکان نگهداری این گیاه در محیط داخلی وجود دارد ولی اگر می خواهید بتوانید این گیاه را نگهداری کنید ، بهتر است از کاکتوسی استفاده کرده که به اندازه لازم رشد داشته و خیلی جوان نباشد.

کاکتوس طلایی ساگوارو قطعا مشهورترین کاکتوس جهان است، وقتی نام کاکتوس بر زبان می آید اولین چیزی که به ذهن رسیده شکل کاکتوس ساگوارو می باشد. کاکتوس ساگوارو می توانید تا 250 سال عمر داشته باشد. زیستگاه آن آمریکا است. این کاکتوس ستونی است با بدنه بسیار ضخیم که از تیغه های بلند تا پنج سانتیمتر برخوردار است. بدن سبز تیره ای دارد که به دلیل نور زیاد قهوه ای می شود. برعکس تصور بسیاری ، این کاکتوس ها نمی توانند در بیابان زنده بمانند. در ارتفاع 1100 متری از سطح دریا رشد می کند و معمولاً در دامنه های جنوبی به دلیل کاهش دمای هوا رشد خواهند کرد.تعداد کمی از مردم این نماد صحرا را نمی شناسند یا دست کم یکبار آن را در فیلم های خارجی ندیده اند. شکل زیبا و تیغه های بلند از دلایل محبوبیت زیاد ساگوار می باشد. کاکتوس ساگوارو یکی از نمادهای اصلی کاکتوس در دنیا بوده و هر زمان که بخواهند خانواده کاکتوس را ارائه دهند، این گیاه را نشان خواهند داد.

نور و خاک مناسب ساگوارو

ساگواروها برای رشد و نمو احتیاج به نور بسیار بالا دارند. نور فیلتر شده در گلخانه برای او فوق العاده می باشد. اگر کم باشد ، نور گیاه رشد نمی کند و شکل باریکی پیدا می کند. دمای رشد این گیاه میان 15 تا 40 درجه می باشد اما می تواند دمای بالای 60 درجه را تحمل نماید اما نسبت به سرما خیلی حساس است و باید از یخ زدگی محافظت گردد. به طور کلی نمی تواند دمای صفر و زیر صفر درجه را تحمل کند.این گیاه به خاک حاصلخیز با زهکشی زیاد احتیاج دارد به دلیل رشد نداشتن زیاد ریشه ها دیر گلدان پر شده و در هر دوسال یک مرتبه بیشتر نیازی به عوض کردن گلدان نیست.

تکثیر گیاه ساگوراو

به راحتی توسط بذر و تن جوش امکان تکثیر وجود دارد بذرها را می توان در دمای 20 تا 35 درجه در لایه هایی از پیت ماس ​​با رطوبت بیشتر از 70 درصد پرورش داد. گیاه بالغ تن جوش داده و می توان آن را برداشته و برای یک هفته نگهداری کرد تا لبه های آن به طور کامل خشک گردد بعد برای ریشه زایی به گلدان منتقل می شود. اگر می خواهید این گیاه را توسط بذر تکثیر کنید باید صبر داشته باشید  زیرا گیاه ضعیف رشد می کند و چند سال طول می کشد تا شکل گرفته و البته با پیوند می توان آن را افزایش داد ولی هیچ ریشه ای قادر نیست ساگوارو را برای همیشه تحمل نماید و در نهایت در روی خاک رشد می کند.

 

انواع کاکتوس های بزرگ

انواع کاکتوس های بزرگ

 

دفرمه شدن ساگوارو

مثل تمام گیاهان ، این گیاه می تواند به شکل دفرمه درآید و از روش طبیعی رشد خود بیرون برود ولی دانشمندان هنوز در حال بررسی این موضوع هستند که آیا گیاه برای چندین سال به طور طبیعی رشد می کند و ناگهان شروع به تغییر شکل می کند.برخی دلیل آن را برخورد داشتن صاعقه با این کاکتوس دانسته که سبب دفرمه شدن خواهد شد ولی دلیل اصلی آن مشخص نیست.

کاکتوس لوفوسریوس

لوفوسریوس در شمال غربی مکزیک و در جنوب غربی ایالات متحده وجود دارد. نام آن از Crested به معنی تا lophos آمده است ، که به تاج گیاه ، متشکل از خارهای آشکار اشاره دارد. این کاکتوس دارای بدنه ستونی است و سپس به ارتفاع 7 متر می رسد. از ساقه اصلی پابرجا و سخت در رنگ سبز روشن با داشتن قطر ده سانتی متر برخوردار بوده که از 5 تا 15 شیار برخوردار است. آرئولهای کوچک و کروی آنان در بخش های ساقه گل هر 5.2 سانتی متر قابل مشاهده است. هر آرئول دارای تعداد زیادی مو مانند مو است. خارها دارای 5 تا 3 خار شعاعی به طول 2 تا 3 سانتی متر و خارهای کانونی به ارتفاع 2 تا 5 سانتی متر بوده که کمی بالاتر از خار شعاعی تقریبا 5.8 تا 6 سانتی متر است. گلهای قیفی این کاکتوس دارای رنگ سفید و صورتی نزدیک به قطر 4 سانتی متر است و در عصر بهار و تابستان باز می شود. میوه ها کروی و کوچک هستند و قطر آنها حدود 1.5 سانتی متر است و در زمان رسیدن قرمز می شوند. آنها با کاشت بذر تکثیر می شوند ، اما با تقسیم ریشه های ساقه های گلدار هم تکثیر می شوند. کاکتوس هایی که از گلهای بذری رشد می کنند کم و بیش در سن 6 تا 7 سالگی گل خواهند داد. لوفوسرئوس در تابستان به خاک زهکشی خوب و حاصلخیز و آب مناسب احتیاج دارد. برای اینکه در زمستان یخ نزنند ، محیط آنها باید خشک باشد. لوفوسرئوس دارای 4 گونه و دو واریته است ، گونه معروف آنL. scottii  می باشد.

 

انواع کاکتوس های بزرگ

انواع کاکتوس های بزرگ

 

 

کاکتوس بالش مادر زن یا اچینو

آچینو یکی از زیباترین کاکتوس ها است که دارای ظاهر جذابی است حتی کسانی که برای نخستین بار این کاکتوس را می بینند تیغ و زیبایی آن جذبشان می کند. چه کسی می گوید زیبایی فقط در گلهای رنگارنگ با گلبرگهای ظریف پنهان است ، گاهی اوقات زیبایی در قلب کاکتوس با خارهای تیز پنهان می شود کاکتوس آچینو انواع مختلفی دارد که به خوبی رشد می کنند و دارای عمر طولانی هستند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این کاکتوس به دلیل داشتن تیغ ​​های طلایی به توپ طلایی معروف است. البته افراد بد ، که از مادران همسرانشان ناراحت بودند اسمی دیگر هم در کاکتوس آچینو قرار داده که نام آن بالش مادر زن است که به کاکتوس آچینو داده می شود آچینو در طراحی و دکوراسیون مناطق سبز ، تراریوم ، طراحی درون منازل و اداره ها استفاده می گردد. کاکتوس آچینو رشد بسیار کمی دارد و انتظار نداشته باشید که کاکتوس آچینو که خریداری می کنید در مدت کوتاهی رشد کند و حتی شکوفا شود. کاکتوس آچینو در تابستان هنگام رسیدن گلهای زرد (طلایی) زیبایی تولید می کند.

مطالعه کنید : زمان گلدهی کاکتوس کی است؟

>>>> نحوه تعویض گلدان کاکتوس

 

شرایط نگهداری کردن از کاکتوس اچینو

هر از گاهی در مقالات و وب سایت های مختلف دیده ام که می گوید کاکتوس ها باید در معرض آفتاب قرار گیرند و ماهی یک مرتبه نیاز به آبیاری دارد دوستان عزیز  کاکتوس ها گیاه بوده و مانند هر موجود زنده دیگری نیاز به نیازهای زندگی مثل آبیاری مناسب  دارند. اگر هر روز گیاه را در معرض نور مستقیم خورشید بگذارید و آن را از آبیاری نکنید ، به این معنی است که در اصل تصمیم به از بین بردن این گیاه گرفتید. کاکتوس آچینو در برابر عدم آبیاری مقاوم است ، سطح خاک را بررسی کنید. وقتی خشک شد وقت مناسبی برای آبیاری است. در پاییز و زمستان ، وقتی هوا سرد است زیرا گیاهان در خواب زمستانی هستند ، به آبیاری کمتری نیاز دارند و کمتر این کاکتوس را آب بدهید. از آبیاری کاکتوس آچینو در طول روز که گیاه در معرض نور خورشید قرار می گیرد خودداری کنید زیرا باعث سوزاندن گیاه خواهد شد.

نور و خاک مورد نیاز آچینو

کاکتوس اچینو عاشق نور مستقیم خورشید است ، بنابراین بهتر است گیاه را در طول سال برای رشد بهتر در معرض نور خورشید بگذارید. اگر درجه حرارت پایین است ، از کاکتوس آچینو در برابر سرما محافظت کنید چون در هوای سرد صدمه می بیند. اگر با ترکیب خاک آشنا نیستید از خاک کاکتوس بسته بندی شده را از گلخانه ها یا گلها برای کاشت کاکتوس آچینو بخرید. اما اگر می خواهید خاک مناسبی برای کاکتوس آچینو آماده کنید ، می توانید از ترکیبی از پیت ماس ​​، ماسه ، خاکستر و زغال فعال استفاده کنید. برای تقویت کاکتوس آچینو می توانید با کود کاکتوس موجود در بازار ، دوبار از اوایل بهار تا اواخر تابستان به تقویت گیاه بپردازید. اگر قصد دارید کاکتوس آچینو در بهار و تابستان بهتر رشد کند ، می توانید از کودهایی که دارای پتاسیم بالا هستند استفاده نمایید.

کاکتوس فرفیون اینگس

در واقع ، این گیاه ساکولنت بوده نه کاکتوس ولی یکی از گیاهان کاکتوس یک فرم خانه بزرگ و پرطرفدار است که شایسته قرار گرفتن در این لیست است. اگر خانه شما خیلی آفتابی نیست ، این گیاه برای شما مناسب بوده چون می تواند زنده بماند و در نور غیر مستقیم به خوبی رشد نماید.این گیاه به نور مستقیم و غیر مستقیم خورشید نیاز داشته و به آبیاری کمی احتیاج دارد تا زمانی که خشک نشده احتیاج به آبیاری نیست.

کاکتوس راکتی یا انجیر تیغی

آپونتیا یا انجیر تیغی یکی از مشهورترین انواع کاکتوس می باشد. کاکتوس OPENTIA که به کاکتوس راکت هم معروف است ، حاوی کاکتوس های برگ پهن راکت های بزرگ و کوچک است. پرورش این گیاه آسان است.این کاکتوس در مناطق گرمسیر و مدیترانه به عنوان یک گیاه زینتی در حدود 1 تا 2.5 متر رشد خوبی دارد و رنگ گلهای براق آن زرد و گاهی نارنجی می باشد.

آپونتیا جنس بسیار بزرگی از کاکتوس ها است که بومی ایالات متحده است. این جنس بیشتر به دلیل انجیر تیغی معروف شده است. انجیر کاکتوس خوراکی است و به همین دلیل بسیار مشهور است. میوه های کاکتوس یک غذای رایج برای مردم مکزیک و آمریکای جنوبی است. میوه کروی و بنفش مایل به قرمز مایل به قرمز از داخل و خارج ، نزدیک به سفید و به طول 6 سانتی متر است.قبل از استفاده از میوه این گیاه باید به خوبی تمیز شود چون خارهای روی آن هنگام ورود به پوست درد زیادی دارد. از آب میوه انجیر تیغی هم می توان برای نوشیدن ، تهیه آب نبات و تهیه ژله استفاده کرد.

نور و خاک مورد نیاز انجیر تیغی

کاکتوس انجیر تیغی ، مثل همه کاکتوس های صحرایی ، خورشید را دوست دارد و وقتی در معرض نور مستقیم خورشید قرار می گیرد رشد آن عالی است و باید در روشن ترین قسمت در داخل خانه نگهداری گردد. زهکشی خاک مهمترین چیز است. هنگام خرید خاک گیاهی باید به این مورد توجه داشته باشید وگرنه هر خاک گلدانی برای این کاکتوس خوب است. از خاکهای کاکتوس با زهکشی خوب نیز می توان استفاده کرد. انجیر تیغی را می توان در باغ های صخره ای نیز کاشت.برای رشد بهتر کاکتوس آپونتیا و برخورداری از راکت بزرگ  شما باید ماهانه در طول فصل رشد گیاه را تقویت کنید ، یعنی. بهار و تابستان ، با کود متعادل با نیتروژن بالا استفاده کنید. نیتروژن تأثیر زیادی در گلدهی و تولید میوه این کاکتوس دارد پس باید از کود مخصوص گلدهی کاکتوس در زمستان نیز به صورت ماهانه استفاده نمود.

روش قلمه زدن انجیر تیغی

یکی از راکت های بالغ ، سالم و قوی گیاه را با یک چاقوی تیز و ضد عفونی شده بردارید و صبر کنید قلمه ها به مدت دو تا سه روز در خارج از منزل روی یک حوله تمیز خشک شوند تا زخم خشک گردد و خطر حمله کردن قارچ کم شود. سپس قلمه ها را در یک گلدان کوچک مملو از خاک کاکتوس کاشته و به مدت یک هفته آبیاری انجام ندهید تا راکت های آن ریشه دار گردند. این روش احتمال پوسیده شدن قلمه ها را کم می کند ، پس از مشاهده علائم رشد ، گلدان را طبق معمول آبیاری نمایید.

کاکتوس لوله ای

کاکتوس لوله ای به دلیل ظاهر لوله ای آن نامگذاری شده است. این کاکتوس به دلیل داشتن پوست سبز و لبه های ناهموار با تیغ های ریز معروف است. این گیاه قادر به قد کشیدن تا 5 متر بوده و حدود 3 متر گسترش می یابد ، اما اگر می خواهید آن را در منزل نگهداری کنید  نگران نباشید چون سرعت رشد کردن این گیاه آهسته می باشد.این گیاه نیاز به نور مستقیم آفتاب داشته و نیاز به آبیاری زیادی ندارد و هر زمانی که خشک شد می توانید به آن آب بدهید.

کاکتوس خرطومی

کاکتوس خرطومی نام گونه ای از تبار استوایان می باشد. این گیاهی به نام کاردون غول پیکر یا فیل کاکتوس معروف است. در مکزیک ، باخا کالیفرنیا  و سونورا یافت می شود. معمولاً به آن cardon گفته می شود که از کلمه اسپانیایی cardo به معنی خار گرفته شده است. هنوز انواع زیادی از این کاکتوس وجود دارد ، اگرچه بسیاری از آنها به دلیل کشت زمین های Sonora نابود شده اند. میوه های کاکتوس غذای خوبی برای مردم بومی است. مغز این گیاه دارای آلکالوئیدهایی است که در استفاده از داروهای روانگردان استفاده می شود. باکتری ها و قارچ ها در ریشه های این گیاه قرار داشته که باعث می شود در جایی که خاک و محیط صخره ای وجود ندارد ، رشد کند ، با تثبیت نیتروژن در هوا ، که باعث شکافتن سنگ و گیاه سنگ خوار می شود. دانه های کاکتوس دارای باکتری های همزیست هستند.این گیاه می توانید تا 20 متر ارتفاع داشته باشد و دارای ظاهر جذابی است و به آسانی می توانید از آن نگهداری کنید برای نگهداری از این گیاه بهتر است جایی که نور بیشتری در منزل دارد استفاده کنید و نیاز به آب کمی هم دارد.

انواع کاکتوس های بزرگ

کاکتوس گرد آتشین

کاکتوس گرد آتشین کاکتوس بزرگ دیگری بوده که مانند یک توپ رشد می کند. این کاکتوس دارای خارهایی در لبه است که توسط تیغه های قرمز محاصره شده است. مانند خیلی از کاکتوس های دیگر ، این گیاه دارای سرعت کندی است پس اگر به دنبال گیاهی هستید که قادر به مدیریت اندازه آن باشید و از نظر فضا نگرانی نداشته باشید این گیاه برای شما خوب می باشد.این گیاه نیاز به نور آفتاب مستقیم داشته و به آبیاری زیادی نیاز ندارد و هر وقتی که گیاه خشک شد می توانید آن را آبیاری کنید.

انواع کاکتوس های بزرگ

 

ملو کاکتوس ارنستی

ملو کاکتوس ارنستی از زیباترین کاکتوس های بزرگ خانگی به شمار می آید که از اول بهار تا مرداد ماه  دوره رشد این گل است و از اول بهار تا پایان پاییز گلدهی دارد و در فصل زمستان، به خواب زمستانی می رود. این کاکتوس از شرایط کمی سختی برای نگهداری برخوردار است از این برای افرادی که سابقه نگهداری کاکتوس نداشته اند توصیه نمی شود. از جمله شرایط ملو کاکتوس ارنستی می توان به دریافت غیر مستقیم نور خورشید در تابستان و دریافت مستقیم نور خورشید در زمستان اشاره کرد و دمای ایده آل این گل بین 10 تا 25 درجه سانتی گراد است و ویژگی این گل در فصل زمستان نسبت به مابقی کاکتوس ها آب بیشتری نیاز دارد.

انواع کاکتوس های بزرگ

کاکتوس درختی آبی

این گیاه به دلیل داشتن رنگ عالی یکی از گیاهان پرطرفدار در منزل است بدن گوشتی و I شکل این گیاه دارای خارهای زرد رنگ بوده و قادر است تا نزدیک 80 سانتی متر رشد نماید.با افزایش سن ، کاکتوس شروع به شاخه شدن و رشد پهلو می کند. این گیاه تقریباً سریع رشد می کند و برای زنده ماندن و شادابی به نور زیاد، کوددهی مناسب و آبیاری کم احتیاج دارد.

 

انواع کاکتوس های بزرگ

کاکتوس آریوکارپوس لوییدی  Ariocarpus Lloydii

این کاکتوس در مکزیک می روید و از ریشه بسیار ضعیف برخوردار است اما زیبایی بی نظیری دارد و ظاهری متفاوت نسبت به بقیه کاکتوس ها دارد این کاکتوس قابلیت رشد تا 30 سانتی متر را دارا می باشد و یچ گونه تیغی ندارد . گل های صورتی و قیف مانندی دارد که بعد از بلوغ دارای تاج پشمی نیز می شوند در ابتدای پاییز شروع به شکوفا شدن گل هایش می کند.

 

انواع کاکتوس های بزرگ

 

کاکتوس پارودیا واراسی

پارودیا واراسی یک کاکتوس ستون مانند مایل به کرویکه قطر آن تا 30 سانتی متر و ارتفاع 60 هم رشد می کند دارای گل های با رنگ زرد و بزرگ می باشد که گل های زیادی اغلب می دهد و مناسب مناطق گرمسیری می باشد و در زمستان باید کمتر به آن اب داد و در شرایط بستر مرطوب و سرد باشد امکان پوسیدگی آن بسیار بالا می رود بیشتر نیاز به نور مستقیم دارد اما اگر در سایه هم قرار گیرد رشد خوبی خواهد داشت. دارای قابلیت تکثیر نیز می باشد.

جمع بندی مقاله و کلام پایانی

در این مقاله به بررسی شرایط نگهداری کاکتوس و انواع مختلف کاکتوس های بزرگ پرداخیتم و شرایط هر یک را به صورت مختصر و مفید توضیح دادیم. اگر سوالی درباره شرایط و نحوه نگهداری کاکتوس ها دارید در قسمت نظرات از ما بپرسید در اسرع وقت جواب سوال شما را می دهیم منتظر نظرات و تجارب ارزشمند شما هم هستیم شاد و پیروز باشید.

 

برای خرید گل و گیاه آپارتمانی و مشاهده دسته بندی های متنوع بر روی گل فروشی آنلاین کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *