گل هایی که در آب رشد می کنند

16 گل که میتوانند در آب رشد کنند

گل هایی که در آب رشد می کنند

اگر می خواهید شروع کنید و گل های زیبایی را در سال نو داشته باشید و در هزینه ها صرفه جویی کنید، با ما همراه باشید . سعی کنید پیازهای گل را مجبور کنید تا در داخل گلدان یا یک ظرف آب شکوفا شوند و رشد کنند. با استفاده از برخی گیاهان گل دهنده ، می توانید دوباره گل ها را با قلمه زنی از ساقه  ، در گلدان یا شیشه آب پرورش دهید. وقتی به شما آموزش دادیم که چگونه یک برش مناسب انجام دهید و چگونه پیازها را به گل دادن وادار کنید ، در نهایت شما را با 16 گل که میتوانند در آب رشد کنند آشنا میکنیم.

 

 

برای انجام این کار فقط به چند کلید اصلی احتیاج دارید. اینها شامل یک طاقچه آفتابی ، آب شیرین ، برخی از شیشه ها ، کاسه ها ، لیوان ها یا گلدان ها ، قلمه زنی ساقه ها و اصلاح آنها و برخی از پیازهای بزرگ .

همه پیازهای فصل بهاره انتخاب خوبی برای شکوفه دادن در آب نیستند ، اما چند پیاز وجود دارد که به راحتی در آب رشد می کنند ، مانند ، کروکوس ، گل نرگس ، سنبل ، لاله ها و موارد دیگر. گلهایی که می توانند از قلمه ها رشد کنند و ریشه در آب دارند شامل نامهای بگونیا ، شمعدانی ، امپاتیانس است. پرورش پیاز آنها آسان است ، اما شما باید از پیازهای بزرگ و سالم استفاده کنید و مدت زمانی را برای خنک شدن پیازها فراهم کنید. رشد قلمه ها در آب نیز آسان است ، اما شما باید مرتباً آب را جایگزین کنید و پس از رشد ریشه ، باید با برخی از گل ها آنها را به خاک منتقل کنید.

 

پیازها می توانند فقط در آب زنده بمانند زیرا در واقع آنها یک سیستم ذخیره سازی کافی برای کربوهیدراتهای مورد نیاز برای رشد جدید و سلولهای مورد نیاز برای تشکیل ریشه هستند. پیازهای گل که مجبور به شکوفا شدن در آب می شوند برای مدت طولانی زندگی نمی کنند ، اما شکوفه ها و برگ هایی را در داخل خانه ایجاد می کنند که برای چند هفته بسیار شگفت انگیز به نظر می رسند. اگر پیازهایی دارید که از قبل سرد نشده اند ، باید آنها را در معرض دمای سرد قرار دهید تا جنین درون آنها را ترغیب کند تا از حالت خواب خارج شود و شکوفا شوند. برای انجام این کار ، پیازهای خود را درون یک گونی قرار داده و آنها را برای مدت حدود سه ماه در یخچال نگهداری کنید ، هرچند بعضی از گل ها نسبت به بقیه به سرد شدن کمتری نیاز دارند.

همچنین بخوانید : 6 ترفند برای افزایش ماندگاری گل ها

برای انجام برش صحیح ، یک قسمت ساقه برگ دار سه تا پنج اینچی را که به طور فعال در حال رشد است برش دهید. برش را درست در محل اتصال گره برگ به ساقه ایجاد کنید و تمام برگهای پایین را از قلمه خارج کنید. برخی از گیاهان نیاز دارند که انتهای پایه ساقه به هورمون ریشه آغشته شود ، در حالی که برخی دیگر را می توان در آب قرار داد ، اما به هر ترتیب ، استفاده از هورمون ریشه زایی میزان موفقیت شما را افزایش می دهد ، بنابراین بهتر است پیش بروید و از ریشه زایی استفاده کنید.

 

بعضی اوقات گیاهانی که در آب پرورش می یابند شل می شوند و شروع به آویزان شدن می کنند ، چیزی که هرکسی به دنبال آن نیست. با استفاده از یک ظرف بلند که ساقه را پشتیبانی می کند می توانید از این امر جلوگیری کنید. بیشتر قلمه ها فقط در منبع آب غوطه ور می شوند ، در حالی که پیازها گاهی کاملاً غوطه ور می شوند و گاهی روی منبع آب معلق می شوند تا فقط ریشه ها در آب غوطه ور شوند. شما همچنین می توانید یک گلدان بلند را با سنگریزه  پر کنید و گیاه را درون گلدان بگذارید تا ریشه ها در سنگریزه ها رشد کنند ، اما پیاز و قسمت خاک گیاه خشک نگه داشته می شوند ، که این مدت دوره را افزایش می دهد.

مهم نیست که از کدام روش استفاده می کنید ، سطح آب را زیر نظر داشته و هر زمان که آب ظرف کم شد ظرف را دوباره پر کنید. اگر پیازها قبل از قرار گرفتن در آب به درستی سرد شده باشند و همچنین قلمه ها به درستی برش داده شده و اصلاح شده باشند  ، معمولاً طی دو تا سه هفته شروع به تولید شکوفه می کنند.در ادامه شما را با انواع گل هایی که در آب رشد می کنند آشنا میکنیم.

 

معرفی 16 گل که میتوانند در آب رشد کنند

 

بنفشه آفریقایی (SAINTPAULIA)

بنفشه آفریقایی برای پرورش در داخل خانه مناسب است ، اگرچه تحت تأثیر نوسانات شدید دمای آب ، به ویژه آبی که بیش از حد سرد است ، تحت تأثیر قرار می گیرد. در عوض ، بنفشه آفریقایی دمای آب ولرم را ترجیح می دهد.

گل بنفشه آفریقایی

 

اگرچه گربه ها قسمتهایی از بنفشه آفریقایی شما را مصرف کنند ، که ممکن است معده آنها را ناراحت کند  ، اما آنها گیاهان سمی محسوب نمی شوند و دوستان گربه های شما هستند البته به جز  گربه ای که معده تحریک شده یا مشکل دار را دارد، هیچ علائم شدیدی را تجربه نخواهند کرد و احتمالاً باعث استفراغ کامل گلها می شوند. …

 

طیف گسترده ای از انواع بنفشه آفریقایی در اندازه های مختلف وجود دارد از گل های مینیاتوری که قد آنها بیش از هشت اینچ نیست تا گلهایی با اندازه منظم که تا 16 اینچ رشد می کنند. با این حال ، بنفشه های آفریقایی که در آب پرورش می یابند کوچکتر خواهند بود. طول می کشد تا گلها در آب رشد کنند ، بنابراین صبور باشید و آب را تازه و ظرف را در یک مکان آفتابی نگه دارید. سعی کنید برگها را نیز خشک نگه دارید ، تا گیاه بیشتر در معرض بیماری نباشد.

بنفشه آفریقایی به جای روش تکثیر معمول قلمه ساقه ، با قلمه برگ تکثیر می شود. یک برگ سالم را با حدود یک اینچ دم برگ ، زیر برگ را بریده و قبل از قرار دادن در منبع آب آن را برای حدود یک ساعت در بیرون نگه دارید. این سرعت رشد ریشه بنفشه آفریقایی شما را تسریع می کند. هر روز یا دو روز یکبار آب آن را عوض کنید و مراقب دم برگ ریشه ها باشید. پس از تشکیل ریشه ، با تهیه یک ظرف خاک گلدان ، عمر طولانی تری به آنها بدهید. بنفشه آفریقایی فقط زمانی که کاملاً بالغ شده باشد شروع به تولید شکوفه می کند. در مقاله ما نحوه رشد و مراقبت از بنفشه آفریقایی را مطالعه کنید.

 

(ARROWHEAD (SYNGONIUM PODOPHYLLUM

این گیاه بالا رونده بومی جنگل های بارانی گزینه مناسبی برای دیوارها و سبدهای آویز است. برگ های Arrowhead در تمام طول سال جذاب خواهند بود ، اما شکوفه های سفید ،  مانند گل ارکیده واقعا خیره کننده است. پیکان گیاهان یا قلمه های ساقه را در آب تقسیم کنید و آنها را در زیر نور آفتاب قرار دهید تا رشد ریشه را تشویق کند. هنگامی که ریشه ها محکم شدند ، به خود شما بستگی دارد که آیا می خواهید آن را در یک منبع آب بگذارید ، یا آن را در یک ظرف پر از خاک منتقل کنید.

 

 

گل آماریلیس (AMARYLLIS (HIPPEASTRUM ، گل بدون خاک

پیازهای  آماریلیس را می توان مجبور به رشد در آب کرد  و خصوصاً در شیشه هایی  که به طور خاص برای اجبار رشد پیازها در آب ساخته شده است . شیشه های مخصوص این موارد شانس رشد پیاز شما را بهبود می بخشند ، برای موفقیت پیازهای آماریلیس ، تنها پیاز آماریلیس ، گلدان یا شیشه ، مقداری سنگ ریزه ، سنگریزه یا مهره هایی که باید در ته شیشه یا گلدان بگذارید ، و آب شیرین مورد نیاز است. حتی سنگ ریزه  یا شن  برای همه انواع آماریلیس مورد نیاز نیست ، اما  پشتیبانی بیشتر را برای شما به وجود می آورد تا گیاهان آماریلیس سالم به نظر برسند. از این گل به عنوان یک گل بدون خاک که نیازی به خاک برای رشد مجدد ندارد نیز یاد میشود.

سنگها یا شن ها  را به ته ظرف اضافه کنید و به اندازه کافی آب قرار دهید تا گلدان یا شیشه پر شود تا بین دو سوم و سه چهارم آن پر شود. ریشه های قهوه ای را که در لمس احساس شکستن یا خشکی را میکنید ، برش دهید. فقط ریشه های گوشتی و سفید را نگه دارید و پیاز را درون آن قرار دهید تا طرف ریشه آن به سمت پایین باشد و ریشه ها را به آرامی درون ماده سنگریزه ای قرار دهید و یک سوم بالای پیاز را در معرض قرار دهید. سطح آب را دقیقاً زیر پیاز بالا ببرید. اگر سطح آب روی پیاز خیلی زیاد باشد ، احتمالاً آماریلیس شما دچار پوسیدگی پیاز می شود.

 

آماریلیس خود را کنار پنجره آفتابی در آب نگه دارید و دما را بین 60 تا 70 درجه فارنهایت نگه دارید. قرار گرفتن در معرض آب و هوای گرم باعث تشویق جوانه پیاز می شود. هر دو تا سه روز یکبار آب شیشه یا گلدان خود را عوض کنید. تقریباً یک ماه طول می کشد تا شروع به دیدن جوانه ها کنید. گلدان را گهگاه بچرخانید و شکوفه گیاه را زیر نظر بگیرید. اگر گلها کمرنگ شدند ، اگر قصد دارید آن را نگه دارید ، گل را به خاک پیوند دهید یا اگر نمی خواهید آن را نگه دارید ، آن را در کمپوست بریزید. رشد آماریلیس در محیط خاک بهتر از گیاهانی است که در آب رشد می کنند ، اما رشد گل در محیط خاک بسیار بیشتر طول می کشد.

(ARROWHEAD (SYNGONIUM PODOPHYLLUM

 

 

بگونیا (BEGONIACEAE)

با بیش از 1800 صد گونه مختلف گیاهی که از تیره بگونیا تشکیل شده اند ، تعجب آور نیست که تنوع زیادی بین گلهای مختلف در خانواده گیاهان بگونیا وجود دارد. بگونیا انواع مختلفی دارد. تنوع زیادی در رنگ شکوفه بگونیا ، و رنگ برگ ، و همچنین اندازه شکوفه و اندازه برگ وجود دارد.

اندازه گیاهان بگونیا و همچنین انواع گیاهان نیز متفاوت است. برخی از آنها موم بگونیا هستند که یک ساله های مقاوم به سایه هستند که نام آنها از براق بودن آنها نشات میگیرد ، که در شاخ و برگ آنها ظاهر می شود. Wax Begonias گلهای ملافه ای کوتاه و جمع و جوری هستند که رشد آنها از یک پا بیشتر نیست. آنها همچنین در ظروف و سبدهای آویز هستند. بگونیا مومی یکی از معدود گونه هایی است که برای ریشه زدن در آب بودن را ترجیح می دهد. در حقیقت ، بگونیا هنگام کاشتن در گلدان ، از شانس بیشتری برای زندگی برخوردار است تا وقتی که در خاک کاشته می شود.

انواع بزرگتر توبروز بگونیا نیز وجود دارد که گلهای روشنی هستند و  جلب توجه می کنند و به خوبی در آب رشد می کنند.

نمونه دیگر Cane Begonia  است  که به عنوان یک گیاه خانگی محبوب است ، اما می تواند در فضای باز در مناطق گرمسیری عملکرد خوبی داشته باشد. ساقه ها دوست ندارند در آب رشد کنند و شکوفه های آنها کوچک است. گیاهان Cane Begonia با پوشش کوچک و زمینی  بیش از یک فوت ارتفاع ندارند و همچنین گیاهان Cane Begonia بزرگتر که می توانند در هنگام رشد در فضای باز تا پنج فوت نیز رشد کنند. اندازه های ساقه بگونیا  نیز به دلیل شرایط رشد پیش بینی شده متفاوت است .

این گونه ها یعنی  Rhizomatous Begonias بیشتر از هر نوع گل دیگر بگونیا در دسترس است. گیاهان دارویی ریزوماتوز به طور معمول به عنوان گیاهان آپارتمانی و گیاهان شاخ و برگ زینتی پرورش می یابند ، بسیاری از آنها شکوفه نمی دهند اما همه آنها شاخ و برگ جذابی دارند. اندازه آنها فقط از چهار یا پنج اینچ ، تا سه فوت قد و عرض دارد.

آخرین  ، Rex Begonias است که مانند Toberous Begonias و Wax begonia رشد می کند ، که به خوبی در آب ریشه دارد. رکس بگونیا ، همچنین مشابه Rhizomatous Begonias ، از ساقه های زیرین رشد می کند. رکس بگونیا ترجیح می دهد در سایه جزئی رشد کند.

بنابراین ، در حالی که بگونیا های واکس ، رکس و توبروس از قلمه های ساقه قرار داده شده در آب تمایل به رشد خوبی دارند ، بهتر است Rhizomatous Begonias و Cane Begonias به جای آب در خاک کاشته شوند.

گل آماریلیس

 

 

گل CROCUS

پرورش کروکوس در آب تماماً به این معنی است که زمان بندی را به درستی کاهش دهید و فقط با بهترین پیاز ها ، می توانید شروع کنید. زیرا این گل یکی گران ترین گل های جهان است، به دنبال پیازهایی محکم و چاق و بدون ضایعه یا نواحی نرم باشید. برای پر شدن دهانه گلدان خود به تعدادی پیاز نیاز دارید. برای crocuses ، بهتر است از یک گلدان با گردن باریک استفاده کنید. پیازهای کروکوس خود را درون یک گونی کاغذی قهوه ای و با یک مشت خزه مرطوب قرار دهید. پیاز های کروکوس را در یخچال به مدت 10 تا 15 هفته در حدود 40 درجه فارنهایت ، در گرمترین نقطه یخچال خود خنک کنید.

پس از گذشت 15 هفته ، برجستگی های کیسه کاغذ را برداشته و گلدان آنها را آماده کنید. با استفاده از یک گلدان شیشه ای  گردن باریک ، چند سانتی متر را با سنگریزه های تزئینی کوچک  پر کنید. از هر کدام که ترجیح می دهید می توانید از سنگریزه های طبیعی یا سنگریزه های شیشه ای استفاده کنید. سپس با آب پر کنید تا آب دقیقاً بالای سنگریزه ها بلند شود. پیازها را در حالی که طرف های نوک تیز به سمت بالا قرار دارند و قسمت های پایین تخت آنها را لمس میکنید ، درون گلدان قرار دهید. به گلدان مکانی خنک اما آفتابی بدهید و دو هفته فرصت دهید تا جوانه ها بیرون بیایند.

بگونیا

 

 

DAFFODILS (گل نرگس)

شما می توانید گل نرگس را در ظرف های آب پرورش دهید و حتی در محیط داخلی کاملا شکوفا می شوند و رشد می کنند. برای شروع ، شما به ظرفی نیاز دارید که چهار یا شش اینچ عمق داشته باشد و سوراخ های زهکشی در آن نباشد. این ظرف را تا نیمه  با سنگهای کوچک یا سنگریزه پر کنید. سپس پیاز گل نرگس خود را بالای این سنگریزه ها قرار دهید ، جایی که نوک پیاز باید با لب بالای ظرف باشد. برخی از سنگریزه های دیگر را در اطراف لبه های پیاز اضافه کنید تا  گلدان ایمن نگه داشته شود ، اما مطمئن شوید که دو سوم بالای پیازها را از سنگریزه ها آزاد میکنید و در معرض هوا و آفتاب قرار دهید.

ظرف را درست در زیر جایی که سنگریزه ها با آب شیر ولرم ختم می شوند ، پر کنید. آب نباید پیاز گل نرگس را لمس کند ، در غیر این صورت ممکن است پوسیدگی ایجاد کند. برای قرار دادن پیاز گل نرگس خود که به دمای انجماد نمی رسد ، یک مکان تاریک و خنک پیدا کنید. هر روز یا دو روز یکبار آن را بررسی کنید ، در صورت لزوم آب بیشتری اضافه کنید اما هنوز ظرف را از خط سنگریزه پر نکنید و اجازه ندهید آب پیاز را لمس کند.

در عرض چند هفته بررسی کنید که آیا با کشیدن آرام پیاز ، ریشه ایجاد شده است یا خیر تا احساس کنید از ریشه مقاومت وجود دارد یا خیر. پس از ایجاد ریشه ، پیازها باید به یک مکان گرمتر منتقل شوند تا در آنجا آفتاب بگیرند. گل نرگس را در این نقطه گرم بگذارید ، حدود یک هفته دیگر برگها جوانه می زنند. باید توجه داشته باشید در طی سه تا پنج هفته ،  گل نرگس شروع به تولید گل می کند.

هنگامی که گل نرگس شما گل تولید می کند ، می توانید با انتقال گیاه به محلی که هنوز مقداری آفتاب دارد اما در آن نور غیرمستقیم است ، باعث افزایش عمر شکوفه ها شوید. همیشه فقط آن را تا خط سنگ ریزه ها پر کنید تا پیاز  را پوسیده نکنید. پس از پایان شکوفایی ، می توانید پیاز را کمپوست کنید زیرا به طور معمول گل دیگری تولید نخواهد کرد.

گل CROCUS 

 

 

 

(GERANIUMS (PELARGONIUM یا گل شمعدانی

شما ممکن است از قبل با  گل شمعدانی آشنا باشید ، زیرا این گیاهان در فضای باز باغ ها و در آپارتمانها معمول هستند. اما شاید ندانید که می توانید گیاه شمعدانی را در یک ظرف آب نیز پرورش دهید.

با یک قلمه از گیاه شمعدانی سالم که طول آن حدود شش اینچ است شروع کنید. همه برگها را جدا کنید ، به غیر از برگهای بالای قلمه. سپس قلمه را به یک ظرف آب شیر ولرم اضافه کنید و یک نقطه روشن برای رشد  را پیدا کنید.

با این حال ، مراقب باشید که گیاه خود را در معرض آفتاب مستقیم قرار ندهید ، زیرا ممکن است در اثر حرارت آسیب ببیند . اطمینان حاصل کنید که هیچ یک از برگهای باقی مانده شمعدانی زیر سطح آب نیست ، زیرا برگهای موجود در آب باعث پوسیدگی و کپک زدن می شوند. در مقاله ما بیشتر در مورد گل های شمعدانی بدانید.

DAFFODILS (گل نرگس)

گل هایی که در آب رشد می کنند

 

گل هیاسینت یا گل سنبل (هیاسینتوس)

قبل از کاشت پیازهای سنبل  آن را به مدت هشت تا ده هفته در یخچال سرد کنید. بعد از دوره سرد شدن ، پیازها را در اسرع وقت درون آب قرار دهید. اگر می خواهید از گل سنبل خود در تمام طول زمستان لذت ببرید ، هر چند هفته یک بار در پاییز پیازهای جدید بکارید.

با استفاده از یک گلدان شیشه ای شفاف یا رنگی ، پر از سنگریزه ، پیازهای سنبل را در گردن گلدان قرار دهید تا فقط طرف ریشه آن آب را لمس کند. سپس ، گلدان خود را در یک مکان تاریک و خنک مانند یک گاراژ یا سوله در فضای باز قرار دهید. در طی شش هفته ، شما باید توده ای از ریشه ها و یک شاخه سبز را ببنید.

هنگامی که شاخه به دو یا سه اینچ ارتفاع رسید ، گلدان را به مکانی گرم و روشن منتقل کنید و با شکوفا شدن  آن شاهد تغییر شکل شکوهمند آن باشید. گلدان را به آرامی ، به تدریج و به طور منظم بچرخانید ، تا ساقه های سنبل شما صاف بماند. چند سنبل کنار هم بر روی طاقچه قرار دهید تا قدرت رایحه آنها در خانه افزایش یابد.

(GERANIUMS (PELARGONIUM یا گل شمعدانی

گل هایی که در آب رشد می کنند

(IMPATIENS (IMPATIENS

Impatiens که Busy Lizzie نیز نامیده می شود ، استاندارد بسیاری از باغ های فضای باز است زیرا پرورش آنها بسیار آسان است و رنگ های زیبایی به آنها می بخشد. آنها همچنین در فضای داخل یک ظرف آب به زیبایی رشد می کنند تا خانه شما را زیبا کنند.

برای رشد impatiens در داخل خانه در آب ، با برداشتن ساقه از یک گیاه سالم impatiens ، از جمله گره محل برخورد برگها با ساقه ، شروع کنید. برگهای این قلمه را در قسمت پایین بردارید ، و در بالای قلمه چند برگ سالم باقی بگذارید. سپس قلمه ساقه را به ظرفی اضافه کنید که داخل آن یک یا دو اینچ آب شیر ولرم وجود دارد. اجازه ندهید آب از قلمه تا حدی بالا برود که برگها را غرق کند.

impatiens دوست دارد در سایه یا نور جزئی خورشید رشد کند. شما باید اطمینان کنید که مقداری افتاب می گیرد اما در مسیر تابش مستقیم آفتاب قرار نخواهد گرفت  که آفتاب می تواند به گیاه در اثر فشار گرمایی آسیب برساند. هر دو روز یکبار ، گیاه شیرین خود را از شیر آب تازه تهیه کنید. در عرض چند هفته ، خواهید دید که ریشه ها شروع به ظهور می کنند. بعد از اینکه گیاه کمی از سیستم ریشه سالم رشد کرد ، در ظرف آب رشد کرده و حتی شکوفا می شود.

 گل (IRISES (IRIS یا زنبق

زنبق را می توان در آب پرورش داد، اما کمی به کمک بستر زیر آب نیاز دارید. دانه های زنبق خود را در یک ماشین کاشت پلاستیکی کوچک یا در یک آکواریوم که دارای لایه ای از خاک آب سنگین است بکارید تا بذرها کاملاً غوطه ور شوند. دانه های زنبق باید پس از حدود سه تا چهار هفته شروع به ظهور کنند. پس از به وجود آمدن گیاهان جوان، آنها را به سبدهای گیاهان بزرگتر منتقل کنید. برای اطلاعات بیشتر به مقاله گل زنبق مراجعه کنید.

 

 

 

(PEACE LILY (SPATHIPHYLLUM ، نیلوفرهای صلح جو

 

بسیاری از باغبانانی که گیاهان آپارتمانی را جمع آوری می کنند ، از قبل با گل زنبق صلح آمیز به دلیل داشتن برگهای تاجی شکل سبز تیره و شکوفه های سفید در بهار آشنا هستند. نیلوفرهای صلح گیاهانی با نگهداری کم هستند که به نور آفتاب زیادی احتیاج ندارند و برای یک دوره دو تا سه ماهه شکوفا می شوند. از همه بهتر ، اگر دوست دارید می توانید آنها را در یک ظرف آب پرورش دهید.

برای پیوند یک نیلوفر صلح در یک ظرف آب ، با حذف گیاه از گلدان آن شروع کنید. با استفاده از آب ولرم سیستم ریشه گیاه را تمیز کرده و تمام خاک و گل و لای را که به آن چسبیده است را پاک کنید. سپس از قیچی های تمیز و ضدعفونی شده باغبانی برای از بین بردن ریشه های آسیب دیده یا مرده استفاده کنید. سپس تمام برگ های نیلوفر صلح را جدا کنید ، به جز چهار یا پنج برگ ، که به گیاه متصل می شوند.

گل نیلوفر تمیز و مرتب شده را درون ظرف جدید خود قرار دهید ، ظرف باید بدون سوراخ تخلیه باشد. آب شیر ولرم را به ظرف اضافه کنید – به اندازه ای که بتواند سیستم ریشه گیاه نیلوفر صلح را بپوشاند. هفته ای یک بار ، هر آبی که در ظرف باقی مانده است را بیرون بریزید و آن را با یک آب تازه ولرمشیر جایگزین کنید.

 گل (IRISES (IRIS یا زنبق

گل هایی که در آب رشد می کنند

 

 

(SACRED LOTUS (NELUMBO NUCIFERA یا لاله مردابی

گل لاله آبی  در طبیعت استرالیا و آسیا در مناطق کم عمق و دریاچه هایی که تابش مستقیم آفتاب دارد رشد می کند. این گل در تابستان به رنگهایی مانند صورتی و سفید شکوفا می شود و از هوا در داخل ساقه بلند گیاه استفاده می کند تا در بالای سطح آب شناور بماند. اگر ظرفی به اندازه کافی بزرگ داشته باشید ، می توانید لاله مردابی را در داخل خانه در یک ظرف خاک و آب پرورش دهید. گیاه لاله مردابی برای رشد سیستم ریشه ای عمیق خود به فضای زیادی نیاز دارد.

پرورش بوته های لاله مردابی از طریق بذر امکان پذیر است ، اما بیشتر باغبانان  با زیر ساقه زیرین شروع می کنند زیرا این روند طولانی نمی شود. ساقه زیرین را به ظرف اضافه کنید و روی آن را با مقداری خاک گلدان بپوشانید ، اما نوک تیز ساقه را بالای سطح خاک بگذارید. سپس به اندازه کافی آب شیر ولرم اضافه کنید تا از بالای خاک دو اینچ عبور کند. شاید لازم باشد از سنگ ریزه برای سنگین کردن ساقه ها و جلوگیری از شناور بودن آنها استفاده کنید.

فقط در طی دو روز مشاهده خواهید کرد که برگها شروع به رشد می کنند. همچنان به افزودن آب شیر در دمای اتاق به ظرفی که گلهای لاله مردابی خود را پرورش می دهید ادامه دهید تا سطح آب دو اینچ بالاتر از خاک باشد. فقط چند روز طول می کشد تا گل لاله مردابی  به اندازه کافی رشد کند تا شکوفا شود.

(PEACE LILY (SPATHIPHYLLUM ، نیلوفرهای صلح جو

گل هایی که در آب رشد می کنند

 

tulip (لاله)

برای پرورش لاله ها در داخل خانه در یک ظرف آب ، باید با شبیه سازی سرمای زمستان شروع کنید تا پیازها از خواب بیدار شوند تا چرخه شکوفایی خود را شروع کنند.  پیازها را درون کیسه کاغذی به مدت 12 تا 15 هفته در یخچال خود سرد کنید. شما همچنین می توانید پیازهای از قبل سرد شده را خریداری کنید ، که به شما امکان می دهد از این مرحله صرف نظر کنید. برای استفاده در ظرف با لاله به مقداری شن ، سنگ یا مهره های شیشه ای نیز نیاز خواهید داشت.

دو اینچ ماسه ، سنگ یا مهره های شیشه ای به گلدان یا ظرفی که قصد دارید برای گیاه لاله خود استفاده کنید اضافه کنید. ظرف نباید سوراخ های زهکشی داشته باشد. گلدان های  ساخته شده برای پیازها ، منحنی هستند و میتوانند پیاز را بالاتر از سطح آب نگه دارند ، بنابراین ریشه های آن به تنهایی غوطه ور می شوند و این گلدان ها برای جلوگیری از پوسیدگی هنگام رشد پیاز در داخل خانه ، مفید هستند. با این حال می توانید از گلدان شیشه ای ساده نیز استفاده کنید. پیاز گل لاله را در بالای دو اینچ ماسه ، سنگ یا دانه های شیشه قرار دهید ، در حالی که قسمت نوک پیاز به سمت بالا است. گلدان را با آب تا یک اینچ از پایه پیاز پر کنید.

سپس یک نقطه تاریک و خنک پیدا کنید که بتوانید گیاه لاله خود را برای چهار تا شش هفته در آن نگه دارید. در این مدت ، هر هفته آب ظرف لاله را برای آب شیرین تازه در دمای اتاق عوض کنید و گیاه را از نظر وجود علائم جوانه زدن بررسی کنید. هنگامی که مشاهده کردید گیاه شروع به جوانه زدن کرده است ، آن را به مکانی منتقل کنید که در آن آفتاب زیادی مانند پنجره روشن بدست می آید. در صورت لزوم به افزودن آب شیرین ادامه دهید تا در سطح یک اینچ زیر پایه پیاز قرار گیرد. هنگامی که لاله جوانه ای ایجاد و باز شد، شکوفه ها باید تا یک هفته یا بیشتر دوام بیاورند. بعد از دو دوره گلدهی ، باید گیاه پژمرده و پیاز را برداشته و دور بریزید ، زیرا دوباره شکوفا نمی شوند.

تعداد گیاهانی که می توانند در یک گلدان یا یک ظرف آب مجدداً پرورش یابند برای باغبانانی که به دنبال راه هایی برای پس انداز پول خود هستند بدون اینکه کیفیت و کمیت گیاه را به خطر بیندازند بسیار چشمگیر است. انواع مختلفی از گیاهان وجود دارند که بدون هیچ گونه هزینه ای قابل تکثیر هستند ، به شرط آنکه با اصول آن اشنایی داشته باشید. فقط با چند قلمه خوب ، کمی آب و چند ظرف خوب می توانید یک باغ پر از گیاه را درست در طاقچه های خانه خود تکثیر کنید. اکنون که با گل های قابل پرورش در آب آشنا شدید میتوانید شروع به کار کنید ، موفق باشید.

 

(SACRED LOTUS (NELUMBO NUCIFERA یا لاله مردابی

گل هایی که در آب رشد می کنند

 

منبع : gardeningchannel

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *