معرفی گل و گیاه آپارتمانی با برگ های رنگی

گیاه آپارتمانی با برگ های رنگی

معرفی گل و گیاه آپارتمانی با برگ های رنگی

گیاه آپارتمانی با برگ های رنگی کدامند؟ آیا می خواهید در این فصل رنگ بیشتری به منظره خود اضافه کنید؟ با ترکیب یک یا چند مورد از این گل ها در دکوراسیون منزل خود به کار گیرید تا زیبایی منزل شما دو چندان شود با ما همراه شوید تا با 50گونه از زیباترین گل های آپارتمانی با برگ های رنگی آشنا شوید.

همچنین بخوانید : گل مناسب برای راه پله

1.گل آپارتمانی عرق نخود  Lathrys odoratus

همانطور که از نامش پیداست ، نخود شیرین هنگام شکوفه شدن در بهار شیرین است همچنین این گل در رنگ های پاستیلی رنگ مانند: صورتی ، بنفش و سفید  بسیار تزئینی هستند وجود دارند چیزی به آن بدهید تا روی آن بچرخد و آن را در جایی قرار دهید که می توانید از بوی آن لذت ببرید – به عنوان مثال ، در ورودی پاگرد یا در ورودی منزل. نخود شیرین ( Lathrys odoratus ) یک گل یک ساله است که حدود 50سانتی متر رشد می کند.

 

گیاه آپارتمانی با برگ های رنگی

 

2.وایب ایگنشن پورپل ”VIBE Ignition Purple’

 

وایب ایگنشن پورپل ”VIBE Ignition Purple” ترکیبی از مریم گلی و جامنسیس است که هم زیبایی دارد و هم زیبایی دارد. شکوفه های بنفش پر جنب و جوش در بهار و تابستان بارور است اما همچنین تحمل گرما و رطوبت بسیار خوبی دارد که در حدود 40تا 60 سانتی متر رشد می کند دارای ساقه بلند با برگ های پهن است و برای منازل آپارتمانی و خانه های ویلایی، حاشیه های باغچه و گل ها، قطعه باغ ها و مزارع حیات وحش مناسب است  و از مقاومت بالایی در برابر شرایط سخت همچون کم آبی و نور زیاد بر خوردار است.

 

VIBE Ignition Purple

3.گل آپارتمانی ویولا viola

 

گرچه بنفشه ها معمولاً یکساله رشد می کنند، اما مقاوم به سرما هستند و بسیاری از آنها با موفقیت زمستان گذرانی می کنند اندازه جمع و جور و عادت بدون گلدهی برای دکوراسیون منزل مناسب است طیف وسیعی از رنگ های روشن، از جمله: سفید، بنفش، زرد و نارنجی وجود دارد. این ترکیب رنگ لیمو و هلو بلوار Sunset نامیده می شود بنفشه ها در خرده فروشی در سایت گندم وی ای پی موجود است.

گل آپارتمانی ویولا viola

 

4. کولئوس Coleus

 

گل آپارتمانی کولئوس ( Solenostemon scutellariodes ) هم از نظر  مدل و هم از نظر تنوع رنگ از قدرت انتخاب بالایی برخوردار است شاخ و برگ تقریباً به اندازه انتخاب رنگ دارای الگوهای متنوع است و هر سال از تعداد بیشتری نامگذاری برخوردار شده و به عنوان  گل و گیاه آپارتمانی با برگ های رنگی معرفی میشوند، تنوع رنگ ها از رنگ های سبز و زرد تا قرمز ، صورتی ، بنفش ، برنز و نارنجی متغیر است  برخی از آنها جامد ، برخی متنوع با الگوهای زیبا روح و جان آدمی را تزکیه می دهد این گل های عادی سالیانه با برگ های رنگارنگ معمولاً 25 تا 40 سانتی متر ارتفاع دارند و همچنین دارای گل های تابستانی نیز هستند.

گل آپارتمانی کولئوس Coleus

5.گل آپارتمانی اسطوخودوس  Lavandula

 

گل آپارتمانی اسطوخودوس یکی از خوش رنگ ترین و معطرترین گل و گیاه آپارتمانی با برگ های رنگی است؛ معمولا زمانی که گل ها به خوبی خشک می شوند و اغلب در جعبه ها قرار داده می شوند یا در کیسه های شکیل بسته بندی می شوند و  یا این گل ها به خاطر عطر خوشبویی که دارند در کشوی جوراب نگهداری می شوند. این گل ها خاصیت درمانی نیز دارند همچنین دارای برگ های رنگارنگ که برای دفع پشه ها و مگس های موجود در فضای منزل و باغ دارای خاصیت هستند.

اسطوخودوس ( Lavandula spp ) در صورتی که محل آفتابی باشد و دارای خاک زهکشی خوب و کمی قلیایی باشد ، به راحتی رشد می کند. بیشتر آنها در مناطق کم آب و گرم و خشک بسته به شرایط سخت مقاوم هستند.

گیاه آپارتمانی با برگ های رنگی گیاه آپارتمانی با برگ های رنگی

6.گل آپارتمانی دیانتوس صورتی Dianthus Pink

 

گل آپارتمانی دیانتوس به عنوان  گیاه آپارتمانی با برگ های رنگی صورتی دارای سرهای گل دار بزرگ و رنگ روشن بر روی ساقه های قوی استاین نوع گل معمولاً دمای بهار که کمی سردتر است را ترجیح می دهد ، اما مقاوم در برابر گرما است، بنابراین باید در طول تابستان به خوبی عمل کند تا گل های حیاط زیبا ایجاد شود. این یک گل با رویش و نگهداری بسیار راحت و آسان می باشد بصورت سالانه می توانید آن را رشد دهید.

 

 

 

مطالب مرتبط : 6 گل صورتی آپارتمانی که فضای آپارتمان شما را متحول می کنند

 

7.گل آپارتمانی گل آفتابگردان

 

ارتفاع برخی از انواع آفتابگردان ها به 10 فوت می رسد اما شما یکی را انتخاب کنید که ارتفاع مناسبی داشته باشد و از گل های درخشان و دانه های خوشمزه لذت ببرید.

گل آفتابگردان را به سبد گل های بعدی خود با نگهداری کم اضافه کنید اگر از قاشق آشپزخانه برای ماله و قیچی آشپزخانه خود برای هرس گل استفاده می کنید یادتان باشد که کاملا استرلیزه و ضدعفونی باشد.

گیاه آپارتمانی با برگ های رنگی

 

8.گل آپارتمانی ریش سیاه Penstemon

 

این گل چند ساله مقاوم در برابر گرما، رطوبت و سرما در جذب مرغ مگس خوار عالی است. “ریش سیاه” دارای گل های بنفش با زمینه سفید است که بر فراز شاخ و برگ های تیره و بنفش تیره بلند شده است. ارتفاع آن 70تا 90 سانتی متر و عرض آن 50سانتی متر است و از اوایل تا اواسط تابستان شکوفا می شود و هم نمونه آپارتمانی و باغی موجود می باشد بستگی به انتخاب شما دارد که کدامیک را با توجه به شرایط خود انتخاب می نمایید.

گل آپارتمانی ریش سیاه Penstemon

 

9.گل آپارتمانی سدوم Sodoma

 

اگر می خواهید گل های فوق العاده ای برای سبد یا تاج گل داشته باشید یا فضای منزل خود را رمانتیک نمایید ، به سدوم نگاه کنید. برای مقدار زیادی رنگ غنی در بستر گل ، هیچ چیز مانند سدوم عمل نمی کند بذرها را به خوبی از هم جدا کنید و به آنها فرصت دهید تا در طول زمان در کنار هم رشد کنند. صمغ دائمی تقریباً در هر مکانی رشد می کند و آن را به یکی از بهترین ایده های گیاهان منظره تبدیل می کند. برخی از انواع به عنوان پوشش زمینی رشد می کنند، در حالی که برخی دیگر عادت رشد مستقیم دارند. بسیاری از سدوم ها علاقه زمستانی را نیز ارائه می دهند. اگر به مکانی برای انتقال آب اضافی در حیاط خود نیاز دارید ، یا برای ایجاد این باغ بارانی می توانید از این نوع گل استفاده کنید .

سدوم Sodoma

 

10.گل زنگ مرجانی پسته ی coral pistacho

 

گیاه آپارتمانی با برگ های رنگی مانند گل مرجانی که رنگ مرجانی پسته ی در اینجا نشان داده شده است؛ و از زیباترین گل های آپارتمانی به شمار می آید اما اندازه ی آنها به اندازه ی یک پیتزا می باشد تا بتوانید به تنهایی به آنها علاقه مند شوید ، و آنها را به یکی از بهترین گل هایی هستند برای زیبایی چیدمان منزل شما تا روح تازه ی را در فضای منزل شما بدمند و دارای گل هایی با رنگ صورتی متوسط ​​است که در تمام طول تابستان بر فراز شاخ و برگ شاخکدار آن بلند می شوند گل های قرمز یاقوتی را روی ساقه های قرمز تیره از اوایل تا اواسط تابستان ارائه می دهد شاخ و برگ سبز روشن آن با روکش نقره ای جذاب برای جذابیت بیشتر تزئین شده است.  این گل سایه را ترجیح می دهد اما سایه کامل به رشد بیشتر این گل کمک شایانی می کند.

coral pistacho

11.گل لامیوم Lamium maculatum

 

گل آپارتمانی لامیوم ( Lamium maculatum ) به دلیل داشتن برگ های دو رنگ و گل های کوچک و در عین حال رنگارنگ خود در فصل بهار، دارای یک روکش است که گاهی اوقات گزنه خالدار نیز نامیده می شود و دارای گلهای ریز شبیه به موش خرمایی به رنگ صورتی، بنفش یا سفید است.

هر چند گل ها دارای تقریبا یک امتیاز هستند این شاخ و برگ است که در طول فصل با تعدادی از الگوهای مختلف تنوع و رنگ های رنگارنگ می درخشد گل لامیوم بسته به مدل های مختلف در برابر کم آبی و نور زیاد مقاوم است.

 

گیاه آپارتمانی با برگ های رنگی

 

12.گل آپارتمانی حکیم روسی Sabio ruso

 

این گل چندساله دوستدار آفتاب و مقاوم به خشکی و دارای رایحه ای دوست داشتنی است در بهار ، پس از شروع رشد جدید ، رشد سال گذشته را با تکثیر بیشتر نمایید این گل محیط شما را تصاحب نمی کند، اما اگر با گل های مهاجم مشکل دارید بهتر است که از این گل در فضای سبز خود کمتر استفاده کنید .

حکیم روسی Sabio ruso

 

13.گل آپارتمانی وری بری خزنده Very Berry

 

وری بری در فصل زمستان، سبز ، بسیار خزنده (Gaultheria procumbens) و یک گل چند ساله است که در مناطق گرمسیر مقاوم است ، اما می توان آن را به صورت یکساله در سایر نقاط پرورش داد وری بری Very Berry برگ های براق و تیره ارائه می دهد زمینه ای مناسب برای گل های کوچک ، سفید و زنگوله دار در تابستان و انواع توت های قرمز روشن و معطر در اوایل پاییز برخوردار است همچنین  شاخ و برگ بعداً مایل به ارغوانی می شود و علاقه بصری دیگری به آن می افزاید که دل هر دوستدار گل و گیاه را به زیبایی بیشتر ترغیب می نماید.

گیاه آپارتمانی با برگ های رنگی

 

 

14.شمعدانی نعناع Julep

 

گل آپارتمانی شمعدانی نعناع جولپ تقریبا می تواند باعث شود که گل ها را فراموش کنید تقریبا فقط به شاخ و برگ های زیبا و متنوع با تعداد زیادی رنگ سفید در امتداد مرزها نگاه کنید  این به تنهایی دلیل کافی برای رشد این شمعدانی است.

به هر حال، از خوشه های گل قرمز مایل به قرمز در طول تابستان لذت ببرید اما وقتی زمان نابودی شمعدانی های شما فرا می رسد، ناامید نشوید هنوز شاخ و برگ دارید نعناع  جولپ دارای 30 سانتی متر ارتفاع و پهنا می باشد و گل های فوق العاده ای برای سبد گل هستند.

گیاه آپارتمانی با برگ های رنگی

 

 

15.گل آپارتمانی زنبور عسل موناردا Abella Monarda

 

همانطور که از نامش پیداست، زنبورها عاشق گل های مومیایی زنبور هستند و این گل تند می تواند طعم عجیب و غریب مهمی به فضای سبز و دکوراسیون منزل شما بدهد برخلاف بسیاری از گیاهان و گلهای باغی که در لیست ما وجود دارد، مومیایی زنبور عسل برای خاک مرطوب و زمین باتلاقی بیشتر اهمیتی ندارد و باعث می شود هنگام کاشت در خاکهای رسی یا سخت تر انعطاف پذیری بیشتری داشته باشد.

 

گیاه آپارتمانی با برگ های رنگی

 

 

16. گیاه آپارتمانی Philadelphus

 

گیاه آپارتمانی  ( Philadelphus ) شما را به دو طریق مجذوب خود می کند:در حالت نخست با گل های سفید روشن و مرکز زرد و در حالت دوم با عطر شیرینش که در اواخر بهار هنگامی که در فضای منزل خود هستید و می توانید از آن لذت ببرید پخش می شود.

این گل یکی از چشمگیرترین گل های رنگی در زمان شکوفا شدن است و بقیه فصل ها با زیبایی خاصی از ارتفاع 60الی 80 سانتی متر  برخوردار است در مناطق شرجی و گرمسیری بسیار مقاوم است.

 

 Philadelphus

 

 

17. گیاه آپارتمانی رزماری Rosmarinus

با یکبار لمس گل رزماری به آسمان هفتم خواهید رسید زیرا یکی از بهترین گل های آپارتمانی و محوطه فضای باز است. کف دست خود را روی شاخ و برگ های همیشه سبز بکشید و سپس دست خود را تا بینی خود نگه دارید. ممکن است بعد از آن تمایلی به شستشو نداشته باشید چرا که عطر آن بسیار خوب است.

رزماری ( Rosmarinus ) یک گل آپارتمانی همیشه سبز در مناطق گرمسیر و بدون آب بسیار مقاوم است، یک گل بسیار لطیف در مناطق سردسیر است، اگر پنجره ای روشن به سمت جنوب غربی دارید ، می توانید آن را در گلدان در بالکن آپارتمان پرورش دهید و برای زمستان به داخل خانه ی خود بیاورید.

Rosmarinus

 

همچنین بخوانید : نگهداری از گلدان رزماری

 

18.گل آپارتمانی کورالبلز  Coralbells

 

گل آپارتمانی کورالبلز به لطف ورود انواع رنگارنگ به بازار در حال تبدیل شدن به ملکه شاخ و برگ فضای سبز سایه دار و دکوراسیون منزل است . این گل از مخلوط مرجان “Berry Smoothie” و “Forever Purple” ترکیبی پویا در باغ سایه دار با مراقبت کم رشد می کند. مانند دیگر مرجان ها ، آنها در تابستان شکوفه های کوچک زنگوله ای دارند بسته به مدل مرجان ها در مناطق سخت بسیار مقاوم هستند.

Coralbells

 

20.گیاه آپارتمانی کلر گراس سپیکی بلو ColorGrass Spiky Blue

 

این گیاهچند ساله قائم تقریباً 30 سانتی متر ارتفاع و 20سانتی متر عرض دارد ، بنابراین طبیعی است به عنوان یک گیاه شاخ و برگ خاردار خاکستری آبی به اندازه کافی برای نگهداری در یک محیط جدید برای ایجاد فضایی دلچسب مورد استفاده قرار گیرد گیاه آپارتمانی کلر گراس سپیکی بلو ColorGrass Spiky Blue  مقاوم در برابر گرما و خشکسالی است، بنابراین با حداقل تعمیر و نگهداری به عنوان تامین کننده زیبایی و جذابیت و دوام می آورد  اگر از زمان کمی برای رشد گل ها برخوردار هستید یکی از گزینه های روی میز این گل خواهد بود.

ColorGrass Spiky Blue

 

21.گل آپارتمانی شیری Milkweed

 

گل آپارتمانی شیری Milkweed یک گل آفتابی کامل، مقاوم به خشکی و با طول عمر چند ساله است که به عنوان گل پروانه نیز شناخته می شود. این یکی از بهترین ایده های گیاهان چشم انداز به دلایل مختلف است. گل شیری پروانه ها را جذب می کند، که دلیل دیگری برای کاشت آن در بالکن منزل شما است. همچنین ایده خوبی است که گیاهان دوستدار زنبور عسل پرورش دهید

Milkweed

 

 

21.گل آپارتمانی گل طلایی سان فلوریبوندا رز dourada de San Floribunda levantouse

رزهای زرد در نور خورشید سفید می شوند و رنگ روشن خود را از دست می دهند اگر به دنبال گل هایی با برگ های رنگارنگ هستید ، به گل خورشید طلاکاری شده Gilded Sun نگاه کنیدگل رز طلایی یک مقدمه جدید با شکوفه های زرد بدون محو شدن در بالای برگ های سبز بزرگ و براق است.

dourada de San Floribunda levantouse

 

برخی از رزهای قدیمی با بیماری هایی مانند لکه سیاه مشکل دارند، اما   رز طلایی به طور استثنایی در برابر بیماری مقاوم است. در مورد آفاتی مانند سوسک ژاپنی که جذب همه رزها می شوند بسیار مقاوم است. خورشید طلایی دارای شکل بوته ای و راست است ، ارتفاع آن به 1 متر و عرض آن به 80 سانتی متر می رسد و در برابر نور خورشید و کم آبی بسیار مقاوم است.

 

22.گل آپارتمانی ورنیک درخشان دریاها ورونیکا Vernique Shining Seas

 

گل آپارتمانی ورنیک درخشان دریاها ورونیکا Vernique Shining Seas به خواهر و برادر خود ورونیکای آبی Vernique Blue ، می پیوندد ، به عنوان گلی در فضای باز بالکن درخشان و شایسته هر تراسی به سبک مدرن می باشد در حالی که دومی دارای گلهای بنفش غنی در تابستان است ، دریاهای درخشان (نشان داده شده) خوشه های دو رنگ گلهای آبی اسطوخودوس را ارائه می دهد. هر دوی آنها 50سانتی متر قد و 35 سانتی متر عرض دارند و در مناطق گرمسیری و کم آب مقاوم هستند. مانند دیگر ورونیکاها ، Shining Seas و Blue مقاوم به گوزن و خرگوش هستند و آنها را به ایده های درخشان گیاهان منظره تبدیل می کند.

Vernique Shining Seas

مطالب مرتبط : گل مناسب برای بالکن جنوبی

 

23.گل آپارتمانی شمعدانی معطر Pelargonium

 

گل آپارتمانی شمعدانی معطر ( Pelargonium spp ) گلی دلپذیر است که حتی در زمان شکفتن در باغ وجود ندارد. برگهای زینتی دارای رایحه فوق العاده ای هستند که آن را به یکی از ایده های عالی گیاهان منظره تبدیل می کند. بسته به گونه ها ، رایحه ها شامل گل رز ، نعناع هندی ، کاج ، لیمو و جوز هندی سیب است. آنها می توانند مانند شمعدانی های معمولی-مقدار زیادی آفتاب و خاکی با زهکشی خوب-پرورش داده شوند و به عنوان گیاهان یک ساله مورد استفاده قرار گیرند.

Pelargonium

 

مطالب مرتبط : روش پرورش و نگهداری گل شمعدانی در گلدان

 

24.گل آپارتمانی ارزن زینتی ارجمند بنفش Purple Majesty

 

در اینجا یک گل با حضور واقعی در حوزه آپارتمانی وجود دارد که از آن به تنهایی یا برای پشتیبان گیری از همراهان کوچکتر استفاده کنید فقط مطمئن شوید که آن را در یک گلدان بزرگ قرار دهید. ارزن زینتی Purple Majesty (Pennisetum glaucum)  به ارتفاع 70سانتی متر و عرض 30 سانتی متر رشد می کند. شاخ و برگ های جذاب آن رنگ تیره تری از بنفش را در زیر نور آفتاب به خود می گیرد تا آن را در میان بهترین ایده های منظره گل قرار دهد گل ارزن زینتی مقاوم در برابر گرما و نگهداری کم است و از بهار تا اوایل پاییز علاقه زیادی به گل دادن دارد . در برخی از مناطق آب و هوایی ، به اندازه کافی دوام می آورد تا در برابر سرمای زمستان نیز به حیات خود ادامه دهد.

Purple Majesty

 

مطالب مرتبط : روش نگهداری بنفشه آفریقایی : شناخت و بررسی

 

25.گل آپارتمانی نوبیا کلماتیس Nubia Clematis

 

سری کلماتیس زیبایی خود را به یک دلیل بسیار ساده بدست می آورد: آنها در بین گل های موجود در بازار بیشترین شکوفه را می دهند و فصل رنگ طولانی تری دارند.نوبیا یک گل با معرفی جدید همراه شکوفه های قرمز تیره است. ارتفاع آن 4-6 فوت است و در بهار و تابستان شکوفا می شود. مانند دیگر کلیمتیس ها، نوبیا وقتی از چیزی برای بالا رفتن بیشتر لذت می برد.

Nubia Clematis

 

26.گل آپارتمانی زینیای قرمز Profusion Red

 

زینیا های فراوان به دلیل اندازه جمع و جور ، مقاومت در برابر بیماری ها و شکوفه های ماندگار در بین گل های موجود در بازار به شمار می آیند. این گل جدیدترین محصول اضافه شده در شمار گل های آپارتمانی با برگ های رنگارنگ می باشد، که ویژگی های مشابهی را ارائه می دهد اما با رنگ قرمز واقعی که در نور تابستان تابستان محو نمی شود. Profusion Red ، برنده انتخابهای سراسر آمریکا در سال 2017 ، چهارمین رنگ از سری گلهای تک است که برنده جایزه آرزوی AAS Winner شد.

 

 

27.گل اپارتمانی بگونیا Begonia

 

بگونیا یک درمان عالی برای رشد است بیشتر به دلیل رنگارنگ بودن آن، بلکه به این دلیل که سایه بیشتری نسبت به اکثر گیاهان و گلهای باغی سالانه دارد. بگونیا غده ای نشان داده شده در اینجا مثال خوبی است. آنها با جنی ( Lysimachia ) خزنده ، یک روکش زمینی دائمی با شاخ و برگ چارتریوز متضاد به هم متصل می شوند. هر دو خاکهای مرطوب و سایه روشن را در تابستان دوست دارند.

همچنین مطالعه کنید : 8 گیاه خانگی گلدار

 

28.گل آپارتمانی فلفل زینتی Pementa ornamental

 

این گل که سالانه در هوای گرم تابستان پر از میوه های شاد و درخشان است تا با قدرت فوق العاده گلها رقابت کند . رنگ های مخلوط (نشان داده شده) شامل قرمز ، نارنجی و زرد است ، اما برخی از فلفل های زینتی دارای برگ و میوه های ارغوانی هستند. اندازه فشرده و عادت شاخه ای زیبا از فلفل های زینتی آنها را برای باغبانی ظروف طبیعی می کند. آنها بیشترین میوه را در آفتاب کامل خواهند داشت اما در سایه قرار گیرند رشد بهتری خواهند داشت.

فلفل زینتی Pementa ornamental

 

29.گل آپارتمانی یاس

 

گل یاس نیازی به معرفی ندارد: گل یاس که به دلیل رایحه و گلهای گل ارکیده ای معروف است ، یک افزودنی شگفت انگیز برای هر تراس و بالکنی در بین مابقی گلها دارا است. آنها بر اساس تنوع به شکل بوته های زیبا ارائه می شوند ، که گزینه های زیادی برای قرار دادن در اختیار شما قرار می دهد (رشد آنها در اطراف حیاط یا عرشه برای رایحه رایج است). مانند یاس بنفش ، انگور زنبور عسل بعد از چند سال می تواند به طرز شگفت انگیزی بزرگ شود ، بنابراین به فضا توجه کنید.

مطالب مرتبط : اطلاعاتی درباره روش نگهداری گل یاسمن

 

30.گل آپارتمانی دراکولا سلوسیا Dracula celosia

 

نترسید این دراکولا خطرناک نیست در حقیقت ، داشتن این گیاهان بسیار سرگرم کننده است! Dracula celosia یک تازگی سالانه با گلهای بزرگ و غیر معمول است. گلهای بنفش تیره این گیاه به خوبی با شاخ و برگ بنفش تنیده می شوند و رنگ و نمای چشم نوازی را به باغ تابستانی می آورند. این یکی از بوته های محوطه سازی عالی در اطراف است.

دراکولا سلوسیا Dracula celosia

31.گل آپارتمانی کیهان

 

این گل سالانه تقریباً در هر نقطه ی رشد می کندو  دارای شاخ و برگ توری است و همچنین یک گل بریده خوب را به عنوان یکی از گل های با برگ های رنگارنگ ایجاد می کند  این گل در آب و هوای معتدل بهترین نتیجه و رشد را خواهد داشت و در مقابل بی آبی و مراقبت کم بسیار ضعیف می باشد.

همچنین بخوانید : چگونه می توان گل کیهان شکلاتی را پرورش داد

 

32.گل اپارتمانی نردبان یعقوب Polemonium caeruleum

 

نردبان یعقوب ( Polemonium caeruleum ) برای درمان زمانی است که گل های آبی روشن در اواخر بهار و اوایل تابستان ظاهر می شوند حتی بدون گل ها ، با برگ های متنوع و ریز تقسیم شده در فضای تراس سایه ای به دست می آورد و برای ایده های گیاهان منظره گزینه خوبی است. نردبان جیکوب در یک محیط طبیعی با گیاهان چوبی ، سرخس ها ، صخره ها و کنده های درختان بسیار زیبا به نظر می رسد . در شرایط کم آب و گرمسیر بسیار مقاوم است.

 

 

 

33.گل آپارتمانی کیک بچه توت سیاه Bolo de amor Blackberry

 

گل آپارتمانی کیک بچه توت سیاه یکی از زیباترین گل های آپارتمانی به شمار می آید که میوه آن بسیار خوشمزه است، یک توت سیاه کوتوله بدون خار است. ارتفاع این گل به 80سانتی متر و عرض 40 سانتی متر می رسد. توت سیاه بزرگ و خوشمزه ای را در تابستان میوه می دهد و ممکن است در برخی شرایط از رشد و کیفیت بهتری برخوردار باشد در مناطق معتدل کوهستانی بهترین وضعیت رشد را خواهد داشت و در برابر سرما و گرما بسیار مقاوم است. در آب و هوای سرد ، گلدان را برای محافظت در زمستان مالچ کنید یا دفن کنید.

گیاه آپارتمانی با برگ های رنگی

 

 

34.گل آپارتمانی آنتوریوم Anthurium

 

گیاهان آپارتمانی از جنس آنتوریوم که با نام های گل فلامینگو ، گل شاخدار و گل دم نیز شناخته می شوند ، با گلهای قرمز یا صورتی طولانی مدت خود ، رنگی روشن ایجاد می کنند.

گلهای آنتوریوم نه تنها دارای رنگ روشن هستند ، بلکه براق و به شکل قلب هستند و مطمئناً به سبک تزئین عاشقانه یا پر زرق و برق می افزایند.

این گیاه آپارتمانی با رنگ قرمز و سبز خود می تواند افزودنی دلپذیری به طرح تزئین تعطیلات شما باشد.

این گل در خانه شما با نور غیر مستقیم متوسط ​​تا درخشان رشد می کند ، تا زمانی که آبیاری را ادامه دهید خشک شدن را دوست ندارد. با مراقبت مناسب ، ارتفاع آنتوریوم به 50سانتی متر و عرض آن تا 25سانتی متر افزایش می یابد.

 

گیاه آپارتمانی با برگ های رنگی
گیاه آپارتمانی با برگ های رنگی

 

 

همچنین مطالعه کنید >>>> روش تکثیر کاشت و نگهداری گل آنتوریوم

 

35.گل آپارتمانی بابونه

 

اگر نیاز به آرامش و استراحت دارید ، بابونه گیاه مناسب شماست عطر این گل نه تنها باعث آرامش می شود ، بلکه چای تهیه شده از بابونه (اغلب برای آرامش اعصاب و کمک به خواب استفاده می شود). بابونه رومی ( Chamaemelum nobile ) ، برای مناطق کوهستانی و معتدل بسیار رشد خوبی خواهد داشت، و دارای یک پوشش کوتاه تر است ، در حالی که بابونه آلمانی ( Matricaria recutita ) ، مناطق سردسیر ، قائم تر است. هر دو در تابستان گل های زیادی را دارا هستند.

گل آپارتمانی بابونه

مطالب مرتبط : 8 گیاه مناسب برای اتاق خواب شما و دلیل آن

 

36.گل آپارتمانی سرخس نقاشی شده ژاپنی Athyrium filix-femina

 

گل آپارتمانی سرخس رنگ آمیزی شده ژاپنی ( Athyrium filix-femina ) یک سرخس کوچک و خوش رفتار است که جلوه ای زیبا به فضای سبز دکوراسیون منزل شما میبخشد این گیاه خیلی بزرگ یا خیلی گیج کننده نخواهد بود ، بنابراین در لیست کوتاه ترین و بهترین گل های فضای سبز آپارتمانی قرار دارد. در عوض ، شما را وادار می کند تا از شاخ و برگ های چند رنگ آن ، که ترکیبی جذاب از رنگ سبز ، نقره ای و سرمه ای است ، بازدید دقیق تری داشته باشیداین گل در مناطق معتدل و گرم و خشک بسیار مقاوم است ، قد و عرض آن 60تا 70 سانتی متر رشد می کند.

گیاه آپارتمانی با برگ های رنگی

 

37.گل آپارتمانی استرزasters

آسترها گل هایی با عمر چندین ساله هستند که در زیر نور کامل آفتاب رشد می کنند و در پاییز رنگ روشن ایجاد می کنند. گیاهان صورتی ، بنفش ، آبی و سفید را خواهید دید که الگوی رشد فشرده ای دارند و زیبایی خاصی را به فضای دکوراسیون شما هدیه می دهند.

 

 

38.گل آپارتمانی یاس بنفش Xasmin roxo

اگر فضا دارید ، یاس های بنفش خوشبو و خوش عطر همیشه ایده خوبی هستند و درک اینکه چرا زنبورها آنها را دوست دارند سخت نیست ، آنها برخی از بهترین گل های آپارتمانی و باغچه های حیاط هستند. یاس بنفش عاشق خاکهای با زهکشی خوب و آفتاب است و با گذشت زمان به صورت بوته های بزرگ در می آیند ، بنابراین هنگام راه اندازی باغچه خود فضای زیادی برای رشد این گیاهان دوستدار زنبور عسل بگذارید .

یاس بنفش Xasmin roxo

 

39. گل همیشه بهار بلوند توت فرنگی Flor de caléndula rubia de amorodo

 

این بلوند توت فرنگی سرش را درست می کند فقط کافی است که به همه شکوفه های چند رنگ روی یک گل نگاه کنید. گل ها به رنگ صورتی عمیق با برجسته های زرد روستایی باز می شوند، سپس به زرد کاهی بالغ می رسند. این ظاهر کاملاً متفاوت است ، با این حال ویژگی های معمولی گل همیشه بهار (شکل تپه ای ، تحمل گرما) هنوز به آسانی آشکار است. بلوند توت فرنگی 20تا 25 سانتی متر رشد می کند و عرض آن 15 تا 20 سانتی متر است ، بنابراین در سبد گل شما حتما جای یک گلدان گل همیشه بهار خالی خواهد بود.

Flor de caléndula rubia de amorodo

 

40.گل آپارتمانی هاستا Hosta

 

گل آپارتمانی هاستا که برای چندین دهه در باغهای سایه قرار دارد، هنوز موفق می شود هر ساله طرفداران جدیدی را به خود جلب کند چرا که نه؟ طیف وسیعی از اندازه ها ، رنگ ها و تنوع بسیار سرسام آور است و میزبان ها را در میان محبوب ترین ایده های گل های منظره قرار می دهد. به سادگی میزبان برای همه وجود دارد. نیازی به پایبندی به واریته های سبز واقعی نیست نه زمانی که انواع چارتریوس ، آبی و بسیار متنوع در حال آماده شدن هستند. برخی برگهای کوچک دارند ، برخی دیگر بزرگ. همه در تابستان گل می دهند ، اما این شاخ و برگ است که مردم دوست دارند گل آپارتمانی هاستا در مناطق سردسیر و گرم سیر بسیار مقاوم است.

Hosta

 

 

40.گل آپارتمانی مسا گایلاردیای قرمز Mesa Red gaillardia

 

برای تغییر متفاوت در یک گل محبوب در فضای سبز منزل ، گل آپارتمانی مسا گایلاردیای قرمز Mesa Red gaillardia  را امتحان کنید رنگ قرمز شدید آن در زیر نور خورشید محو نمی شود. این گل با طول عمر چندین ساله مقاوم در برابر گرما ، گاهی اوقات به صورت یکساله رشد می کند ، به ارتفاع 30تا 40سانتی متری و عرض 20-22 سانتی متری می رسد. این گیاه آپارتمانی با برگ های رنگی پس از رشد به خشکی مقاوم است و مخصوصاً برای فضای سبز گرده افشان عالی است. اگر به دنبال گل هایی با برگ های رنگارنگ هستید سری به گل آپارتمانی مسا گایلاردیا در رنگهای هلویی ، زرد و قرمز و مخلوط این دو رنگ نیز موجود است.

گایلاردیای قرمز Mesa Red gaillardia

 

 

 

41.گل آپارتمانی کلمبین Columbine Aquilegia

 

شاخ و برگ سبز سرخس تا سبز خاکستری به شما می گوید که این گیاه سایه است ، اما گلهای دو رنگ روشن به نظر می رسد متعلق به یک چمنزار آفتابی است. در واقع ، کلومبین ( Aquilegia ) یک گل با طولعمر چندین ساله است که از آفتاب کامل تا سایه را می گیرد. به نظر می رسد بهترین کار این است که این گل را در سایه قرار دهید ، جایی که می تواند چند ساعت در روز نور خورشید را جذب کند. گلهای پیچیده رنگین کمان رنگی دارند و در اواخر بهار و اوایل تابستان ظاهر می شوند. کلمبین در مناطق مختلف با شرایط سخت بسیار مقاوم است و یکی از بهترین گل های آپارتمانی به شمار می آید.

گیاه آپارتمانی با برگ های رنگی

نکته: اگر با سایه شدید مشکل دارید ، سعی کنید چند پیاز گلدار در فصل پاییز بکارید اکثر آنها آفتاب را جذب می کنند و قبل از برگ ریزی کامل درختان شکوفا می شوند، بنابراین سایه سنگین مشکلی ایجاد نمی کند.

مطالب دیگر: انواع و اقسام گیاهان آپارتمانی سایه دوست مقاوم به سرما

 

 

42.گل های آپارتمانی نیلوفرهای لیلیوم  Lilium

 

نیلوفرهای لیلیوم با گل های زیبا و شکیل خود ، افزودنی فوق العاده ای به هر محیط سرسبز آپارتمانی می دهند. بسیاری از رنگهای روشن ، برخی از آنها دو رنگ را اضافه کنید ، و این واقعیت که بسیاری از آنها دارای رایحه مست کننده هستند ، و می توانید ببینید چرا نیلوفرهای لیلیوم ( Lilium spp) در بین گل های زینتی از محبوبیت بالایی برخوردار هستند رشد آنها نیز ساده است.

شاید دوست داشته باشید بخوانید : همه چیز در مورد لیلیوم کالا (CALLA LILIES)

 

گیاه آپارتمانی با برگ های رنگی

 

 

43.گل های آپارتمانی زمرد توری Plectranthus

 

از دیگر  گل و گیاه آپارتمانی با برگ های رنگی گل های زمردی توری محبوب هستند. این گل های زمرد توری در مناطق گرمسیری مقاوم به خشکی بیشتر به عنوان گل آپارتمانی شناخته می شود ، اما می توان از این گل آپارتمانی در فضای باغچه و حیاط استفاده کنید و  بگذارید در تابستان در خارج از منزل در مکانی سایه دار به تنهایی یا همراهان خود خلوت نماید گل زمرد توری با برگ های بافت دار و رنگارنگ خاکستری نقره ای و سبزی که دارد به تنهایی جذابیت چشم را ایجاد می کنند اما گل های سفید ظریف اواخر تابستان روی آنها قرار دارد.

 

 

45.گل آپارتمانی عنکبوت Arana Tradescantia

 

برگهای باریک و چمن مانند اسپایدورورت مکمل خوبی برای ظاهر سنتی برگهای پهن هاستا است و در حالی که ممکن است گزینه های متنوعی از میزبان نداشته باشد ، از اواسط تابستان تا پاییز دارای گلهای بنفش بسیار زیبا است گل عنکبوت مدل ( Tradescantia ) نیز سخت است ، برای رشد یا محافظت نیاز به هیچ چیزی ندارد. اگر چیزی باشد ، اگر به حال خودش رها شود ، می تواند کمی خشونت آمیز باشد. بهتر است این گل ها را گاه به گاه تقسیم کنید تا جایی برای سایر گل های منزل خود ایجاد شود یا در تراس خود در قسمت سایه قرار دهید که در آن نمی تواند تسلط پیدا کند در مناطق با شرایط سخت بسیار مقاوم است و یکی از گل ها با برگ های رنگارنگ را می توانید به فضای سر سبز دکوراسیون منزل خود اضافه نمایید و لذت ببرید.

 

46.گل آپارتمانی سنبل

 

به دنبال  گل و گیاه آپارتمانی با برگ های رنگی که کمی جسورانه به نظر برسد هستید؟ سنبل در بین گونه های مختلف گل های آپارتمانی بسیار محبوب است و راهی عالی برای ایجاد یک سبد گل است که شایسته خودنمایی است. علاوه بر این ، گل های سنبل از لحاظ مکان رشد می توانند کاملاً سازگار باشند ، به شرطی که خاک به خوبی زهکشی شده باشد. این پیازها را در پاییز بکارید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

گل آپارتمانی سنبل

 

 

47.گل های آپارتمانی با انواع توت ها

 

از دیگر گل و گیاه آپارتمانی با برگ های رنگی می توان انواع گل های آپارتمانی با انواع توت را معرفی کرد. اگر بلوبری ، توت فرنگی ، تمشک … دوست دارید توت را در محیط آپارتمانی یا حیاط خود پرورش دهید ، به خاطر داشته باشید که تا زمانی که گل می دهند ، زنبورها نیز آنها را دوست خواهند داشت توجه داشته باشید که همه انواع توت ها ، مخصوصاً در سال اول رشد، توت های خوراکی تولید نمی کنند ، بنابراین اگر به جنبه غذایی توجه دارید ، برنامه ریزی مناسبی انجام دهید و حتی الامکان از خوردن توت ها در سال اول رشد اجتناب نمایید.

 

 

48.گل آپارتمانی سر لاک پشت Turtlehead  Chelone

 

گل آپارتمانی سر لاک پشت  Turtlehead ( Chelone ) از اواخر تابستان تا پاییز گل هایی با رنگهای قرمز ، رز ، صورتی و بنفش پوشانده است – زمان خوبی برای استقبال از گلهای تازه وارد در بخش سایه ی فضای آپارتمان شما خواهد بود.این نوع گل خاک های مرطوب را ترجیح می دهد و از آفتاب کامل تا سایه همه چیز را می گیرد. به نظر می رسد سایه قسمت بیشتر مناسب آن است گل سر لاک پشت در مناطق سردسیر و کم آب بسیار مقاوم است و یکی از گل های آسان با برگهای رنگارنگ برای تکثیر به شمار می آید.

Turtlehead  Chelone

49.گل های آپارتمانی زینیا Xenia

 

این گل ها یکساله به راحتی رشد می کنند ، سرسخت هستند و رنگ های پر جنب و جوش دارند ، همچنین دارای شکوفه های طولانی و گل های برش زرق و برق دار هستند. این نوع گل ها از زمره گل هایی هستند که همه ی افراد آنها را دوست دارند.

گیاه آپارتمانی با برگ های رنگی

 

50.گل آپارتمانی پوینستتیا Pointesttia Euphorbia pulcherrima

 

گل پوینستتیا ( Euphorbia pulcherrima ) که اغلب به عنوان تزئینات یکبار مصرف در جشن ها شناخته می شود ، می تواند به عنوان گیاه آپارتمانی با برگ های رنگی، نگهداری شود که در صورت مراقبت مناسب ، سالانه رنگ روشن را نشان می دهد.

فراتر از قرمز استاندارد ، پوینستتیا را می توان در رنگ هایی مانند سفید ، صورتی ، بنفش ، نارنجی ، زرد یا ماهی قزل آلا نیز یافت. پوینستتیا های متنوع حتی انتخاب بیشتری را ارائه می دهند.

رنگ پوینستتیا نه از گلهای آن بلکه از برگهای آن بلکه از برگ های رنگارنگ و اصلاح شده ناشی می شود. برای اینکه گل شما هر سال این برگ های رنگارنگ را تولید کند ، باید اجازه دهید یک دوره استراحت چند هفته ای با شب های طولانی و دمای خنک تر ، و به دنبال آن فصل قبل از شکوفه شدن نور خورشید را ادامه یابد.

گیاه آپارتمانی با برگ های رنگی

این گل از جنگل های خشک مکزیک و گواتامالا سرچشمه می گیرند، بنابراین به اندازه بسیاری از گل های آپارتمانی که ممکن است با آنها آشنا باشید به آب زیادی احتیاج ندارند. به یاد داشته باشید که بین دو آبیاری بگذارید خاک بستر گل پوینستیا شما کمی خشک شود.

اگر پوینستتیا دارای گلدانی است که در فویل یا پلاستیک پیچیده شده است ، این قسمت را بردارید یا سوراخ هایی را در قسمت زیرین ایجاد کنید تا در آب نماند.

گل پوینستتیا خود را در نزدیکی یک پنجره پر نور قرار دهید تا نور غیر مستقیم خورشید زیاد شود. و مطمئن شوید که آن را از کشش دور نگه دارید-پوینستیا دمای ثابت و گرم را بین 15 تا 25 درجه سانتی گراد را ترجیح می دهد.

شاید بتوان برای نگهداری از گیاهان آپارتمانی بلند مدت مانند پوینستتیا کمی مشکل باشد ، اما عصاره های نمایشی آنها ارزش زحمت را دارد.

جمع بندی مقاله و کلام پایانی

در  مقاله معرفی گل و گیاه آپارتمانی با برگ های رنگی به بررسی 50گونه از گل های آپارتمانی با برگ های رنگارنگ پرداختیم و ویژگی ها و شرایط رشد هر کدام را کامل توضیح دادیم در پایان خوشحال خواهیم شد که نظرات و تجارب خود را درباره انواع گل های آپارتمانی با ما و دیگر دوستانتان در قسمت نظرات این مقاله به اشتراک بگذارید شاد و پیروز باشید.

 

برای خرید انواع گل های رنگی و مشاهده دسته بندی های ما بر روی گل فروشی آنلاین کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *